دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1396 - 18:44
رئیس کمیته امداد اعلام‌کرد؛

شروط خروج مددجویان از چرخه حمایتی/خدمت‌دهی به افراد خارج شده از چرخه حمایتی ادامه می‌یابد

رئیس کمیته امداد گفت: در صورت خروج مددجو از چرخه حمایتی، فقط پرداخت مستمری ماهانه او متوقف می‌شود اما سایر خدمات از جمله بیمه ادامه خواهد یافت.
کد خبر : 257010

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد در سفر به استان همدان با نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت کرد و در جمع امدادگران شهرستان اسدآباد حضور یافت.


سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، با اعلام اینکه در ده ماهه نخست امسال مردم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان از طریق این نهاد کمک کرده‌اند گفت: با وجود اینکه نرخ تورم در کشور حدود ۱۲ درصد است اما مشارکت‌های مردمی در این مدت ۲۰ درصد افزایش یافته است.


وی با تاکید بر اینکه طرح پالایش مددجویان باید با تدبیر و هوشمندانه انجام شود، افزود: امدادگران کمیته امداد در حالی که باید با مددجویان با اکرام رفتار کنند گاهی نیاز است مانند یک پزشک مجبور به جراحی و تجویز دارو شوند. طرح پالایش مددجویان در واقع مانند جراحی است.البته مددکاران باید در اجرای طرح به عدالت پایبند باشند و طبق ضابطه این امر را انجام دهند.


فتاح با اشاره به اینکه خروج مددجویان از چرخه حمایتی به دلایل طبیعی مانند ازدواج فرزندان، معافیت از سربازی، تامین خانه، آزادی سرپرست از زندان، درمان بیماری و فوت انجام می‌شود، گفت: البته خروج تعداد زیادی از خانوارهای تحت حمایت به دلیل خودکفایی و استقلال مالی در نتیجه اجرای طرح‌های لشتغال زایی است.


رئیس کمیته امداد ادامه داد: سال گذشته اگر درآمد خانوار با اجرای طرح اشتغال‌زایی به ۴۶۵ هزار تومان معادل نصف حقوق و دستمزد وزارت کار می‌رسید، خانوار از چرخه‌ حمایتی خارج می‌شد، اما در سال جاری این رقم به ۷۰۰ هزار تا ۹۴۰ هزار تومان افزایش یافته است؛ در واقع این رقم دو برابر مستمری پرداختی است.


وی با تاکید بر اینکه خروج مددجو از چرخه حمایتی به معنی محروم شدن از خدمات کمیته امداد نیست، اظهار کرد: در صورت خروج مددجو از چرخه حمایتی، فقط پرداخت مستمری ماهانه او متوقف می‌شود اما سایر خدمات از جمله بیمه ادامه خواهد یافت.


فتاح با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۵ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد کاهش یافت، گفت: امسال ۱۶۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی خارج و ۱۲۰ هزار خانوار جایگزین شده‌اند؛ در نهایت امسال ۴۰ هزار خانوار از جامعه تحت حمایت کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه گسترش جامعه تحت حمایت کمیته امداد فضیلت محسوب نمی‌شود، گفت: افراد نیازمند باید به‌طور موقت تحت حمایت قرار بگیرند و پس از خودکفایی از چرخه حمایتی خارج شوند. حمایت دائمی از افراد نیازمند، مانند یارانه دادن به همه مردم کشور اشتباه است؛ بر همین اساس طرح پالایش مددجویان به‌طور مستمر ادامه خواهد یافت.


وی با بیان اینکه نگران اعتبارات کمیته امداد در بودجه سال ۹۷ نیستم، گفت: با همکاری دولت و مجلس ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است که این موضوع می‌تواند موجب جهش قابل توجهی در تامین مسکن مددجویان شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته