دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انتقاد عضو شورایعالی نظام پزشکی:

چرا مالیات پزشکان ساز و کار معینی ندارد؟

عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه مالیات پزشکان سازوکار معینی ندارد، تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در خصوص تعیین رقم مالیات پزشکان باید با سازمان نظام پزشکی به یک درک متقابل برسد تا به نتیجه واحد دست پیدا کنند.
کد خبر : 256918

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دکتر محسن مصلحی در گفتگویی اظهار داشت: در خصوص مالیات پزشکان چند نکته مهم وجود دارد. همان دولتی که تعیین کننده میزان مالیات است، همان نیز میزان تعرفه های پزشکی را مشخص می کند، در حالی که در هیچ صنفی این مساله مشاهده نمی شود. متاسفانه درصد افزایش مالیات، تناسبی با درصد افزایش تعرفه ها ندارد و میزان مالیات همواره بر اساس درآمدهای بالای برخی گروه های خاص جامعه پزشکی تعیین می شود.


وی با اشاره به وجود دستور العمل های یکسان در زمینه پرداخت مالیات ادامه داد: هر ساله و بر اساس جداولی، میزان مالیات تعیین شده و معمولا شهرستان ها با شدت و حدت بیشتری دستور العمل را اجرایی می کنند، اما در شهرهای بزرگتر کمتر این اتفاق می افتد و به دیده اغماض به آن نگاه می کنند.


این عضو شورایعالی نظام پزشکی اظهار کرد: سومین چالشی که در مسیر مالیات پزشکان وجود دارد، این است که یک پزشک هنوز از مدل دریافت مالیات در ایران مطلع نیست و به شیوه های مختلفی اجرا می شود که باعث سردرگمی آنان شده است.


مصلحی با تاکید بر تعامل سازمان امورمالیاتی با نظام پزشکی تصریح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی نظام پزشکی را در مقابل خود نبیند، علاوه بر این که به اهداف خود دست پیدا می کند، رقم های بالای مالیاتی نیز دریافت خواهد کرد و در عین حال همکاری ها روند سازنده تری خواهد داشت.


منبع:‌سلامت آنلاین


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته