دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش اکران آخرهفته سینمای جهان

دایناسورهای درنده به خرس با‌نمک و سگ باوفا مجال ندادند

«دنیای ژوراسیک» در سومین هفته اکران، همچنان در صدر جدول فروش گیشه سینما در آمریکا و سایر نقاط جهان نشسته است.
کد خبر : 25688

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «تد 2» با یک دنیا امید و آرزو به روی پرده آمد ولی در این آخر هفته فقط 32.9 میلیون دلار و مقام سوم جدول فروش آمریکای شمالی از محل گیشه 3442 سالن سینما نصیبش شد. فیلم کمدی تازه اکران گرفته «تد 2» را سث مک‌فارلین کارگردانی کرده مانند قسمت قبلی، مارک والبرگ در آن بازی کرده و کارگردان به جای خرس اسباب‌بازی نقش اول داستان صداپیشگی کرده و جمله‌های بانمک و گاه بودار فیلم را بر زبان آورده است. آماندا سایفرید دیگر بازیگر این فیلم است.



«تد 2» و «مکس»


در این آخر هفته نیز مانند دو هفته پیش دایناسورهای درنده «دنیای ژوراسیک» صدرنشین جدول اکران بودند و با 54.2 میلیون دلار فروش آمریکای شمالی در مدت سه روز جمعه تا یکشنبه توانستند به مجموع فروش جهانی یک میلیارد و 84 میلیون دلار در مدت 17 روز اخیر برسند. دومین فیلم پرفروش جدول آمریکای شمالی انیمیشن «پشت و رو» بود که در دومین آخرهفته اکران 52.1 میلیون دلار از گیشه آمریکا نصیبش شد و مجموع فروش جهانی‌اش تا این لحظه به 266.4 میلیون دلار رسید.


چهارمین فیلم پرفروش جدول آمریکای شمالی نیز مانند «تد 2» تازه از راه رسیده است و نقش اول آن را سگی باوفا به نام مکس بر عهده دارد که از مأموریت افغانستان به خانه‌اش در آمریکا بازمی‌گردد. فیلم خانوادگی «مکس» 12.2 میلیون دلار در مدت این سه روز درآمد داشت.


به گزارش سایت boxofficemojo.com فیلم‌های «جاسوس»، «سن آندریاس»، «مواد»، «موذی-فصل سوم»، «مکس دیوانه: جاده خشم» و «انتقامجویان: عصر اولترون» در این آخرهفته جایگاه‌های پنجم تا دهم جدول را اشغال کرده‌اند و مجموع فروش دوازده فیلم اول جدول در سه روز گذشته با 28.7 درصد افت نسبت به مدت مشابه هفته پیش بالغ بر 180 میلیون دلار شده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: گیشه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته