دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 20:12

پرونده‌های سال ۹۵ به قبل دیوان عدالت اداری مختومه می‌شود

رئیس دیوان عدالت اداری از سرعت‌بخشی و مختومه‌سازی به تمامی پرونده‌های سال ۹۵ به قبل در دیوان عدالت اداری خبر داد.
کد خبر : 256807

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری روسا و کارشناسان ارشد حقوقی تامین اجتماعی که در بندرعباس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکید بر قانون‌گرایی در سازمان تامین اجتماعی قابل تحسین است، اظهار کرد: عدالت به معنای اجرای قانون است و معیار ما قانون است.


وی با بیان اینکه، اصلاح بخشنامه‌ها می‌تواند کارساز باشد و ابهامات را برطرف کند و برای کسانی که در این مسیر اقدام می‌کنند چراغ راه است، گفت: سال گذشته بر اجرای پنج هزار پرونده تامین اجتماعی که در اجرای احکام مانده بود تاکید شد، که بیشتر این احکام در طول یک سال گذشته اجرا شد.


این مسئول با اشاره به اینکه تاکید ما بر اجرای حکم است و اگر حکمی به هر دلیلی اجرا نشود فرد ذی‌حق را عصبانی می‌کند، یادآور شد: در ماده 107 قانون دیوان عدالت اداری تاکید شده که آرای دیوان پس از ابلاغ به فوریت باید اجرا شود.


بهرامی با بیان اینکه واحدهای تامین اجتماعی در سراسر کشور باید احکام را اجرا کنند، افزود: 971 پرونده مربوط به تامین اجتماعی در اجرای احکام دیوان عدالت اداری است که عمده آن مربوط به سال 95 است و مابقی برای سال‌های 94 و 93 است که خواسته‌ایم تا پایان سال همه آنها اجرا شود.


این مسئول تاکید کرد: تمامی شعب دیوان عدالت اداری باید تا پایان سال تمامی پرونده‌های سال 95 به قبل را مختومه کنند که برای سال آینده تنها پرونده‌های سال 96 باقی باشد.


رئیس دیوان عدالت اداری افزود: برای یک حکمرانی خوب در نظام جمهوری اسلامی نباید اجازه دهیم مردم حق خود را با دو یا سه سال معطلی در راهروهای دادگاه‌ها داشته باشند.


وی با بیان اینکه، به دنبال این هستیم برای همه موضوعات پرتکرار جزوه‌های آموزشی و راهنمایی تدوین کنیم، گفت: باید تلاش کنیم مردم بدون مراجعه به مرجع قضایی زودتر به حق خود برسند و به روزی برسیم کسی برای احقاق حق مجبور نباشد به دادگاه مراجعه کند که این امر نیاز به قوانین شفاف دارد و قوانین ما در برخی موارد رخنه‌هایی دارد که موجب سواستفاده افرادی می‌شود که حقی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب