دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقد و بررسی فیلم «ققنوس» در موزه هنرهای معاصرتهران

فیلم «ققنوس» به کارگردانی کریستین پتزولد محصول سال 2014، روز چهارشنبه 10 تیرماه همراه با جلسه نقد و بررسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 25671

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آخرین فیلم از بخش جلوه‌هایی از مدرسه برلین در دوره سی و نهم سینما تک (بهار 94)، روز چهارشنبه 10 تیر ماه ساعت 17/00، فیلم «ققنوس» به کارگردانی کریستین پتزولد، محصول سال 2014 آلمان،به مدت 98 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. همچنین بعد نمایش فیلم ققنوس جلسه نقد و بررسی فیلم‌های مدرسه برلین با حضور نوید پور محمدرضا مدرس دانشگاه ومنتقد سینمایی و بابک کریمی مترجم و منتقد سینمایی برگزار خواهد شد.


فیلم « ققنوس» برلین سال 1945 را نشان می‌دهد، جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته است. بیگانگان آلمان را فرا گرفته‌اند و بازماندگان تلاش می‌کنند دوباره روی پای خود بایستند و به زندگی عادی باز گردند. شخصیت اصلی فیلم نلی نام دارد که به رغم زخم‌های وحشتناکی که بر روی صورتش از جنگ جهانی دوم دارد، در تلاش است که به زندگی عادی خود برگردد. پزشکان تمام سعی خود را می‌کنند تا او را با عمل جراحی پلاستیک به زندگی بازگردانند.


با این وجود نلی این خود جدیدش را نمی‌شناسد و می‌کوشد به گذشته پناه ببرد و در آن سیر کند و نقطه آغاز برای رویارویی با شوهرگم‌شده‌اش جانی است که نلی او را در نهایت در یکی ازکاباره‌های بمباران شده در برلین پیدا می‌کند. اما شوهرش او را نمی‌شناسد نلی هویتش را برای شوهرش فاش نمی‌کند اما لحظاتی بعد جریان طبق انتظار مخاطب پیش می‌رود و جانی در نلی نشانه‌هایی از همسرش می‌بیند و ...


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از نمایش فیلم ققنوس و همچنین حضور در جلسه نقد و بررسی فیلم‌های مدرسه برلین، روز چهارشنبه 10 تیرماه ساعت 17، به نشانی خیابان کارگرشمالی جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سینما تک ققنوس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته