دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 14:42
سرپرست دانشگاه شیراز:

فضا را برای فعالیت‌های قانونمند در دانشگاه شیراز باز می‌کنم

سرپرست دانشگاه شیراز تاکید کرد: به تمام جریان‌ها و تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی فعال در این دانشگاه اطمینان می‌دهم که فضا برای فعالیت‌های قانونمند باز خواهد بود و مجموعه‌ مدیریتی از چنین فعالیت‌هایی حمایت خواهد کرد.
کد خبر : 256673

به گزازش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه شیراز، دکتر حمید نادگران در نشست خبری که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بر تلاش همکانی برای ارتقا و تعالی همه‌جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.


وی در ادامه با تشریح برنامه‌های آینده دانشگاه شیراز به فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تشکل‌های دانشجویی با هر سلیقه سیاسی در راستای قانون اجازه فعالیت آزادانه خواهند داشت و هیچ‌گونه ممنوعیتی در این راستا نداریم.


نادگران با تصریح اینکه تشکل‌های دانشجویی را مجمع‌های بسیار مبارکی برای دانشگاه می‌داند، خاطرنشان کرد: دانشگاه بدون تشکل و حرکت دانشجویی و هیجان و شور دانشجویی، دانشگاه نیست. دانشجو به‌جای بی‌تفاوت بودن نسبت به مسائل، بهتر است که فعالیت تشکلی داشته باشد، کار تشکیلاتی و منسجم برای دانشجو مفید و یک تجربه مدیریتی است و چنین دانشجویانی می‌توانند بازوی فکری مدیران دانشگاه شیراز باشند، بنابراین نه‌تنها از تشکل‌ها حمایت می‌کنیم، بلکه سعی در توسعه کار آنان نیز خواهیم داشت.


وی به وضعیت ارتباط این دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: ما نگران تعطیل‌شدن صنعت در استان فارس هستیم و برای بهبود فضای کسب‌وکار به دنبال راهکار بوده و در این راستا تعامل خود را با استانداری، شهرداری و تمام دستگاه‌ها افزایش خواهیم داد.


نادگران همچنین به نحوه انتخاب مدیران دانشگاه شیراز اشاره و خاطر‌نشان کرد: معیار انتخاب مدیران دانشگاه شیراز چهار شاخصه تجربه، صلاحیت علمی، محبوبیت و اعتدال است و در تمام انتصاب‌ها این مسائل را مدنظر قرار داده‌ام.


سرپرست دانشگاه شیراز به جایگاه علمی این دانشگاه در ایران و جهان پرداخت و افزود: دانشگاه شیراز مقام دوم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور دارد، ضمن اینکه در جمع تمام دانشگاه‌های کشور، در مکان پنجم قرار دارد که البته در ارتباط با صنعت، در جایگاه نخست است. بالابردن کیفیت در این دانشگاه را از اهداف مهم مدیریتی خود می‌دانم. با یک آسیب‌شناسی، دوباره کیفیت آموزشی و پژوهشی را که در مقاطعی افت داشته را به دانشگاه شیراز برمی‌گردانیم، اما با همین شرایط نیز حرف اول را در کشور می‌زنیم.


نادگران افزود: امروز دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز با رتبه‌های بالا و نمرات عالی، در دانشگاه‌های دیگر کشور جذب می‌شوند. دانشگاه شیراز پیشگام ارتباطات بین‌المللی است زیرا، وزارت علوم هم پیرامون بین‌المللی شدن چند دانشگاه و پژوهشکده برتر گام‌هایی برداشته که یکی از اینها دانشگاه شیراز است.


سرپرست دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به تمام جریان‌ها و تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی فعال در این دانشگاه اطمینان داد که فضا برای فعالیت‌های قانونمند باز خواهد بود و مجموعه‌ مدیریتی از چنین فعالیت‌هایی حمایت خواهد کرد.


نادگران با تصریح اینکه بیش از همه بر ورود دانشجویان به فعالیت‌های علمی در قالب انجمن‌های موجود تاکید دارد، گفت: دانشگاه شیراز فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف علمی خصوصا بحث بین‌المللی و ارتباط با دانشگاه‌های معتبر داشته و دارد. در احکامی که برای متصدیان حوزه‌ فرهنگی صادر شد، به فعالیت انجمن‌ها توجه ویژه‌ای کرده و لزوم برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی مد نظر قرار گرفته است؛ برنامه‌هایی نیز در حوزه‌ دانشجویی و فرهنگی برنامه‌ریزی شده که به تدریج اجرا می‌شود.


وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل سخنرانی‌ها و مناظره‌های تخصصی در حوزه‌ی علوم انسانی و سایر فعالیت‌هایی که به رشد و توسعه‌ برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و اثرگذاری آنها منجر شود، خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته