دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 10:10

وکلا، پزشکان و دانشگاهیان سعودی نیز بازداشت شدند

پادشاهی عربستان پس از آنکه وزیران و شاهزادگان را پس از مدتی بازداشت و مصادره اموالشان، آزاد کرد، اکنون به سراغ وکلا، پزشکان و دانشگاهیان سعودی رفته و آن‌ها را بازداشت کرده است.
کد خبر : 256507

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات عربستان، منابع خبری سعودی فاش کردند ولید فتیحی، یکی از معروف‌ترین پزشکان و چهره‌های دانشگاهی این کشور که در سطح بین‌المللی شناخته شده است، اکنون در زندان حائر در ریاض زندانی شده است.


به‌نوشته کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستان، فتیحی در نوامبر 2017 (آذر) به همراه تعدادی از تاجران و وزیران سابق سعودی به اتهام فساد بازداشت شد. احتمال می‌رود پیوند نسبی میان فتیحی و عادل فقیه، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی سعودی دلیل بازداشت او باشد.


فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی سعودی خشم خود را از زندانی شدن فتیحی ابراز و اعلام کردند این نحوه برخورد با شخصیتی که از نظر علمی و مردمی شناخته شده است، نشانه خوبی نیست.


در همین ارتباط جمال قاشقچی، نویسنده سعودی این سوال را مطرح کرد: «چه اتفاقی برای ما افتاده است؟ چگونه و با چه توجیهی شخصی مانند ولید فتیحی بازداشت می‌شود؟»


همچنین صفحه اجتماعی «بازداشت شدگان آزادی بیان» نوشت: «ولید فتیحی و تعدادی از وکلا و چهره‌های سرشناس دانشگاهی از چند ماه قبل ممنوع السفر شده بودند.»


فتیحی که متخصص بیماری‌های داخلی است تا پیش از بازداشت، رئیس شورای اداری و رئیس اجرایی بیمارستان جده و عضو شورای مدیریت بیمارستان دار الفواد مصر بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته