دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 10:00

ترامپ در سخنرانی سالانه خود درباره ایران چه گفت؟

سخنرانی ترامپ در آغاز دومین سال ریاست جمهوری خود عمدتاً به اوضاع داخلی و اقتصادی آمریکا اختصاص داشت. وی درباره مسائل سیاست خارجی به شکست داعش و شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و مبارزه با ایران، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا اشاره کرد.
کد خبر : 256495

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، امروز (31 ژانویه 2018) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور را ایراد کرد. سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا در حضور نمایندگان کنگره، از جمله مهم‌ترین سخنرانی‌های رئیس جمهوری آمریکا است.
سخنرانی ترامپ در آغاز دومین سال ریاست جمهوری خود عمدتاً به اوضاع داخلی و اقتصادی آمریکا اختصاص داشت. وی درباره مسائل سیاست خارجی به شکست داعش و شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و مبارزه با ایران، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا اشاره کرد.
ترامپ بیشترین زمان را در مسائل سیاست خارجی به داعش و کره‌شمالی اختصاص داد. مهم‌ترین سخنان ترامپ درباره سیاست خارجی این‌چنین بود:
*زمانی که ناآرامی‌ها در ایران شکل گرفت، «من ساکت نماندم. آمریکا در مبارزه شجاعانه مردم ایران برای آزادی، در کنار آن‌ها می‌ایستد ... من از کنگره می‌خواهم که نواقص توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران را برطرف کند.
*در سراسر جهان با رژیم‌های سرکش، گروه‌های تروریستی و رقبایی مانند چین و روسیه روبرو هستیم که منافع، اقتصاد و ارزش‌های ما را به چالش می‌کشند.
مفتخرم که اعلام کنم که ائتلافی که برای شکست دادن داعش شکل گرفته بود، تقریبا ۱۰۰% زمین‌هایی که زمانی در عراق و سوریه تحت کنترل این جانی‌ها بود، پس گرفته است. اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود. ما به مبارزه تا زمان شکست داعش، ادامه خواهیم داد ... ما در گذشته به صورتی احمقانه صدها نفر از تروریست‌های خطرناک را آزاد کردیم و بعدا در میدان نبرد با همان‌ها مواجه شدیم، از جمله مثلا [ابوبکر] البغدادی رهبر داعش ... به همین دلیل، امروز من به وعده‌ام عمل کرده و فرمانی را امضا کردم که وزیر [دفاع، جیمز] متیس را مأمور می‌کند که سیاست بازداشت نظامی‌مان را تجدید نظر کرده و بازداشتگاه‌هایمان در گوانتانامو را باز نگه دارد.
*ماه گذشته من اقدامی انجام دادم که ماه پیش از آن با اجماع در سنا تصویب شده بود: من اورشلیم (بیت المقدس) را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناختم ... اندکی پس از آن، ده‌ها کشور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه حق حاکمیتی آمریکا برای به رسمیت شناختن، رأی دادند. مالیات‌دهندگان آمریکایی هر سال سخاوتمندانه میلیاردها دلار به آن کشورها کمک کردند. به همین دلیل است که امشب از کنگره می‌خواهم قانونی تصویب کند که کمک کند که اطمینان یابیم کمک‌های خارجی آمریکا همواره در راستای منافع آمریکا خرج شده و صرفا به کشورهای دوست آمریکا پرداخت می‌شوند.
*هیچ رژیمی شهروندان خودش را همه‌جانبه‌تر و خشونت‌بارتر از دیکتاتوری بی‌رحم کره شمالی سرکوب نمی‌کند. تلاش بی‌پروای کره شمالی برای دستیابی به موشک‌های اتمی می‌تواند خیلی زود خاک کشور ما را تهدید کند. ما کارزاری از فشار حداکثری را به راه انداخته‌ایم تا از این رخداد جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته