دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 23:07

رئیس سابق سیا: می‌ترسم ایران دست بالا را در مذاکرات داشته باشد

رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا در سخنانی اعلام کرد که جنبش و حرکت بیشتری همزمان با رسیدن به ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای مذاکرات هسته‌ای به وجود آمده است که این باعث نگرانی است.
کد خبر : 25640

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری هیل آمریکا، مایکل هایدن در اظهارات خود در این‌باره مدعی شد: من از این مسئله می‌ترسم که ایران در شرایط کنونی دست بالا را در مذاکرات داشته باشد. من امیدوارم که در شرایط کنونی به دور نهایی مذاکرات نرسیده باشیم.


هایدن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توافق هسته‌ای مطرح شده برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی کافی نیست. ما تنبیهی برای آنان به دلیل فعالیت‌های هسته‌ایشان در نظر نگرفته‌ایم.


رئیس سابق سیا در ادامه افزود: ایرانیان بدون مشکل در حال تقویت فعالیت‌های خود در منطقه هستند و ما اکنون در موضع نامناسب و شرم‌آوری در این زمینه قرار داریم. بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران در هر زمان و در هر مکانی از ضروریاتی است که آمریکا باید تحقق آن را در توافق نهایی تضمین کند.


هایدن در پایان گفت: ما باید برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل توانایی حضور در تمامی مکان‌ها برای این منظور را فراهم کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب