دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1396 - 16:47
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری سمنان:

ارائه خدمت توسط پرستاران و پرداخت پول آن به پزشکان، خلاف عدالت است

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری سمنان با بیان اینکه عدالت یعنی تعرفه هر خدمتی به انجام‌دهنده کار تعلق بگیرد، گفت: اینکه خدمتی توسط پرستار انجام اما دستمزد آن‌را پزشک دریافت می‌کند، ناشی از اشکال در قانون‌گذاری است که باید اصلاح شود.
کد خبر : 256323

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کهزاد جوادی‌فر با اعتقاد به اینکه با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بحث تبعیضات از میان می‌رود، اظهار کرد: هر فردی در نظام سلامت باید با انجام هر خدمتی تعرفه خود را دریافت کند کما اینکه هم‌اکنون فیزیوتراپ، گفتاردرمانگر، شنوایی‌سنج‌ها و … در قبال خدمتی که ارائه می‌دهند تعرفه خدمات خود را دریافت می‌کنند.


وی با انتقاد از حضور یک نماینده پرستاری در مجلس، گفت: این در حالی است که شمار نمایندگان پزشک در مجلس شورای اسلامی بسیار است از این‌رو توان بیشتری برای دفاع از حق و حقوقشان دارند.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری سمنان با بیان اینکه پرداخت معوقات ۶ ماهه پرستاران به‌مثابه مُسکن است، ادامه داد: پرستاران کشور متقاضی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستند که از ۱۰ سال پیش تاکنون تصویب شده، اما اجرا نشده است.


جوادی‌فر با انتقاد از اجرا نشدن قانون سخت و زیان‌آور بودن حرفه پرستاری در سراسر کشور، گفت: این در حالی است که در سازمان تامین اجتماعی با ۵ سال ارفاق همکاران پرستار با ۲۵ سال سابقه خدمت بازنشسته می‌شوند.


وی اجرای قوانین را مهم‌تر از همه مسایل دانست و افزود: هنوز قانون ارتقاء بهره‌وری هم به‌طور کامل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجرا نمی‌شود که جای انتقاد دارد.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری سمنان با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه‌کارها به‌روز پرداخت و تا پایان آذرماه تاکنون پرداخت شده است، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکنون ۱۶ کمک‌ پرستار جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.


جوادی‌فر یادآور شد: براساس شرح‌ وظایف ۳۳ گانه کمک‌ پرستاران اکثر کارهای کمک‌ پرستاران خدماتی نظیر بیماربری و بهکاری است


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته