دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1396 - 16:46
وزیر بهداشت:

توجه به زنان موجب تسریع در مسیر توسعه کشور می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کجا از مدیریت زنان استفاده شده است، خوش درخشیده‌اند و این تجربه موفقی است، بیان کرد: اگر به این بخش از جامعه که در ارتقای اخلاق، فرهنگ و اقتصاد جامعه بسیار اثرگذار هستند بیشتر از گذشته توجه شود، مسیر توسعه را سریع‌تر طی می‌کنیم.
کد خبر : 256295

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اولین نشست مشترک مشاوران زنان دانشگاه‌های علوم پزشکی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: وزارت بهداشت دستگاه اجرایی است که بیشترین تعداد مدیر خانم را دارد و ما آرزو داریم که تعداد این مدیران به تدریج ارتقا پیدا کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه و معاون خانم داریم، اما تعداد آنها کم است و انصافا هر کجا از مدیریت زنان استفاده شده است، خوش درخشیده‌اند و این تجربه موفقی است، زیرا در ادارات کل نیز 368 مدیرکل خانم داریم، بنابراین می‌توان گفت، در کنار وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، وزارت بهداشت نیز وظیفه خود می‌داند، فرصت بیشتری برای ظهور و بروز استعداد زنانی که در خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی کمک می‌کنند، فراهم کند.
وزیر بهداشت گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز بین وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید، با تاکید بر همین مسئولیت است. البته در کنار آن از خدمات فنی که مربوط به ارتقا و توانمندی بانوان، برای سواد بهداشتی و انجام وظایف شان در حوزه کارشناسی است، از معاونت امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری استفاده می کنیم.
هاشمی گفت: ما در رده‌های مختلف با بانوان سر و کار داریم. مهم‌ترین آنها مادران هستند و در عین حال خدماتی که باید به آنها ارائه می‌شود، چه در دوران بارداری و چه در تربیت و تحصیل فرزندان شان از اهمیت زیادی برخوردار است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: مانند بقیه معتقدم که اگر به این بخش از جامعه که در ارتقای اخلاق، فرهنگ و اقتصاد جامعه بسیار اثرگذار هستند بیشتر از گذشته توجه شود، مسیر توسعه را سریع‌تر طی می‌کنیم و برعکس چنانچه سلیقه‌ای عمل شود و محدودیت‌هایی ایجاد شود که از حیث قانونی و اخلاقی هم صحیح نیست، نه تنها به قشر زنان بلکه به تمام مردم و آینده کشور ظلم کرده ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته