دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تاکید معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت:

بیمارستان سرطان جنوب باید به سرعت تکمیل شود

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود گستردگی خدمات صورت گرفته، هنوز نیازمندی ها در حوزه سلامت به طور کامل رفع نشده است، افزود: بیمارستان سرطان جنوب باید به سرعت تکمیل شود و امیدواریم با مشارکت مردم، شاهد بهره برداری از پروژه ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور در شیراز و دیگر پروژه های سلامت استان باشیم.
کد خبر : 256031

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دکتر سید محمدهادی ایازی، گفت: مجمع خیرین تامین سلامت، برای نخستین بار در کشور، در شیراز راه اندازی شده است و با توجه به خدمات صورت گرفته به کمک این مجمع، باید به مردم استان فارس و مسوولان دانشگاه، تبریک بگویم.


وی در ابتدای سفر یک روزه به شیراز، از بیمارستان خیریه کوثر بازدید کرده و با دکتر "محمود تابنده" رییس این بیمارستان دیدار کرد.


در این دیدار، تعرفه های جدید بیمارستان های خیریه که به تازگی ابلاغ شده است، مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون ضوابط اجرایی آن گفت و گو شد.


معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه در بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی پیوند بوعلی سینا، واقع در شهر صدرا حضور یافت و با دکتر "سید علی ملک حسینی" پدر پیوند کبد ایران و دکتر "صلاحی" رییس این بیمارستان، دیدار و گفت و گو کرد.


از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار، روند تسریع پروژه ساخت بیمارستان سرطان جنوب بود که با هزار و صد تخت و با جلب مشارکت های نیکوکارانه، در حال ساخت است.


دکتر ایازی در ادامه این سفر، با دکتر "علی بهادر" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیدار کرد.


در این دیدار، با توجه به نوپا بودن معاونت امور اجتماعی، نسبت به دیگر معاونت ها و اهمیت خدمات این معاونت در ارتقای سلامت عمومی جامعه، راهکارهای تقویت این خدمات، مورد بررسی قرار گرفت.


معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه با حضور در بیمارستان نمازی، با دکتر "محمدهادی ایمانیه" مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه های علوم پزشکی و دکتر "نجمی" دیدار کرد.


در این دیدار با توجه به فعالیت های دکتر "نجمی" در زمینه درمان شکاف کام، راه اندازی خیریه ای برای کمک به بیماران مبتلا به این مشکل با جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور که علاقه مند به همکاری باشند، مورد ارزیابی قرار گرفت.


در ادامه این سفر، دکتر ایازی با حضور در مجمع خیرین تامین سلامت فارس، از نزدیک با روند پیشبرد پروژه های سلامت با مشارکت نیک اندیشان در استان فارس، آشنا شد.


در این دیدار، مجموعه فعالیت های ۱۶ ساله این مجمع از زمان راه اندازی که ماحصل آن، جذب هزار و ۲۰۰میلیارد تومان کمک به توسعه زیرساخت های سلامت استان بوده است، به معاون اجتماعی وزیر بهداشت، معرفی شد.


ساخت هاسپیس و home care از جمله مباحث مطرح شده در نشست معاون اجتماعی وزیر بهداشت با مسوولان مجمع خیرین تامین سلامت فارس بود.


دکتر ایازی در این زمینه، جلب مشارکت بیمه ها را راهکاری برای به ثمر رسیدن این اقدام دانست و آن را موجب رفع بخشی از مشکلات بیمارستان ها عنوان کرد.


برنامه پایانی سفر معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت به شیراز، دیدار با دکتر "کرامت الله افراشی" معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بررسی فعالیت های این معاونت از زمان راه اندازی، همچنین ترسیم چشم اندازی برای فعالیت های آینده بود.


دکتر ایازی در حاشیه سفر خود، استان فارس را از استان های نمونه کشور در جلب مشارکت های نیک اندیشان عرصه سلامت برشمرد و افزود: مجمع خیرین تامین سلامت، برای نخستین بار در کشور، در شیراز راه اندازی شده است و با توجه به خدمات صورت گرفته به کمک این مجمع، باید به مردم استان فارس و مسوولان دانشگاه، تبریک بگویم.


معاون اجتماعی وزارت بهداشت، تاکید کرد: در کنار توسعه زیرساخت های درمانی، باید به خاطر داشته باشیم که اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، بسیار می تواند در ارتقای سلامت جامعه موثر باشد.


وی مشارکت مردم برای سلامت خود و همکاری های بین بخشی به یاری دیگر سازمان ها و دستگاه ها را دیگر راهکارهای ارتقای سلامت عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته