دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشاور انجمن صنایع لبنی: افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات به زیان دامداران است

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: افزایش قیمت لبنیات انتقال مشکل از یک بخش به بخش دیگر و تحمیل بار مالی مشکلات دام دار بر دوش مردم است.
کد خبر : 25595

حسین چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه یقینا مصوبه افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات برای همه اقلام لبنی اعمال می‌شود، افزود: بر اساس این مصوبه شیر خام باید از دامدار با قیمت کیلوییهزار و 440 تومان خریداری شود و در ازای آن نیز قیمت محصولات لبنی 10 درصد افزایش یابد.


وی با تاکید بر اینکه بخشنامه اخیر راه‌حل مشکل موجود در این بخش نیست، تصریح کرد: هنوز افزایش قیمت‌ها ابلاغ نشده است و ما نیز آن را در خبرها شنیدیم، اما اگر بخواهیم این بخشنامه را به اجبار اجرایی کنیم یقینا باید منتظر تبعات آن نیز باشیم.


چمنی با بیان اینکه بخشنامه افزایش قیمت نقض غرض است، ادامه داد: قبول داریم که دامداران با مشکل مواجه هستند، اما مشکلات صنعت بسیار بیش‌تر از دامداران است و این افزایش قیمت انتقال مشکلات دامداران بر دوش مردم است.


مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه شاید محدودیت مالی وزارت جهاد کشاورزی موجب انتقال بار مالی دامدار به مردم بوده است، تاکید کرد: بارها در جلسات بررسی افزایش قیمت اعلام کردیم که این افزایش در درجه نخست کاهش میزان مصرف و تمایل مردم برای خرید لبنیات و سپس پایین آمدن میزان صادرات را به همراه خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه با اعمال افزایش 10 درصدی قیمت‌های جدید لبنیات قابلیت رقابت خود را در بازارهای جهانی با از دست می‌دهیم، عنوان کرد: با کاهش صادرات و مصرف داخلی در پی افزایش نرخ لبنیات، یقینا تقاضا برای شیر خام نیز کاهش می‌یابد و دوباره در این چرخه دامدار متضرر خواهد شد.


امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که برای جلوگیری از زیان دامداران و کارخانه‌های لبنی، دولت تایید کرده قیمت شیر و ماست معمولی و پنیر فتا 10 درصد افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته