دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1396 - 15:15
تازه های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «تفسیرها و تاویل‌ها: در انتظار گودو» چاپ و منتشر شد

کتاب «تفسیرها و تاویل‌ها: در انتظار گودو» اثر هارولد بلوم با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به کتابفروشی ها رسید.
کد خبر : 255728

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گرگان، کتاب «تفسیرها و تاویل ها: در انتظار گودو» با ترجمه بهروز حاجی محمدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و توسط انتشارات ققنوس چاپ و منتشر شد، این کتاب به زبان اصلی و به سرویراستاری هارولد بلوم گردآوری شده است.


در بخشی از مقدمه مترجم آمده است: کتاب حاضر ترجمه مقالاتی انتقادی از برخی بکت شناسناسان برجسته در باب مشهورترین نمایشنامه اوست: «در انتظار گودو»


این اثر اساساً تراژدی تمام عیاری است که در آن دو شخصیت اصلی اش، در لامکان و لازمانی ابدی گم شده اند. و در همان حال چشم انتظار ورود کسی یا چیزی اند که هرگز نمی آید.



آنها از گذشته و آینده خود تصویر مبهمی دارند و زمان حالشان نیز در بهت و رنجی برزخی سپری می شود. در انتظار گودو چنین برزخ هول انگیزی است، اما هنر ارجمند بکت آن است که خواننده یا تماشگر اثرش در عین احساس آنان می خندد.


ساموئل بکت داستان نویس و نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی است که در ایران، بیشتر بین اهالی تئاتر با نمایشنامه «در انتظار گودو» شناخته می شود، او علاوه بر نمایشنامه هایش، تعدادی هم اثر داستانی دارد.


کتاب بکتی دیگری که بهروز حاجی محمدی توسط انتشارات ققنوس منتشر کرده است «پارتیزان و کبوترها» نام دارد که مقالاتی انتقادی درباره زندگی و آثار بکت را در بر می گیرد.


این کتاب با 247 صفحه، شمارگان هزار و 100نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب