دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1396 - 14:21

مسجدجامعی: به خبرنگاران طرح ترافیک بدهید و اسامی آن‌ها را اعلام کنید

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن دفاع از ارائه سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران تاکید کرد: در عین حال لازم است اسامی خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می‌کنند در سایت شورای شهر و شهرداری اعلام شود.
کد خبر : 255697

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمدمسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن مخالفت با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران گفت: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان خبری باید گفت این قشر بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر را برعهده دارند و حذف سهمیه آن‌ها به معنای پنهان ماندن بخشی از مشکلات شهری است.
وی با اشاره به ابهام در توزیع طرح ترافیک در سال‌های گذشته بیان کرد: در سال‌های اخیر نزدیک به 1300 طرح ترافیک در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گرفت که آن را میان گروهی از خبرنگاران و نشریات توزیع کند. بیش از این تعداد هم به شهرداری اختصاص می‌دادند که گفته می‌شد توسط این نهاد میان خبرنگاران و نشریات توزیع می‌شود. علاوه بر این به صدا و سیما هم سهمی اختصاص داده می‌شد.
وی در ادامه به مبهم بودن چگونگی توزیع طرح ترافیک در گذشته پرداخت و گفت: در دوره چهارم که گفتند این تعداد طرح ترافیک میان خبرنگاران توزیع شده خواستم و تاکید کردم اسامی خبرنگاران را اعلام کنند و روی سایت قرار دهند تا شفافیت لازم در این خصوص وجود داشته باشد که متاسفانه این مهم عملی نشد و مسئولان اقدامی در این زمینه انجام ندادند.
مسجدجامعی ضمن تاکید مجدد به اختصاص طرح ترافیک به خبرنگاران و با اشاره به نظر برخی از اعضای شورا که پیشنهاد گنجاندن سهمیه خبرنگاران را در تبصره 2، ماده 3 لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، دادند که طبق آن به شهرداری اجازه می‌دهد حداکثر یک و نیم درصد از کل مجوزهای صادره را در موارد خاص با اعمال ضریب نیم تعیین و محاسبه کند، گفت: این درصد شامل گروه‌های بسیاری می‌شود که نمی‌توان خبرنگاران را در آن گنجاند و لازم است یک و نیم درصد افزایش یابد تا بخشی از مشکلات حل شود.
وی موضوع خرید طرح ترافیک توسط خبرنگاران را هم موضوعی دانست که باید درباره آن بیشتر بحث شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته