دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 14:11
جهانگیری‌فر:

شهروندان نیازمند آگاهی به‌موقع نسبت به آسیب‌های اجتماعی هستند

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهروندان تهرانی از کارگاه‌های آموزشی شهرداری تهران در سطح محلات استقبال چشمگیری داشته‌اند، گفت: ما باید آگاهی و اطلاعات شهروندان را نسبت به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع آن افزایش دهیم.
کد خبر : 25563

به گزارش گروه اجتماعی آنا، رضا جهانگیری‌فر با بیان این مطلب که مهار و کنترل و پیشگیری از گسترش استفاده مواد مخدر از جمله اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است، تصریح کرد: این سازمان طی سال‌های اخیر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر تهران برنامه‌های متنوعی را برگزار کرده است.


وی با بیان این موضوع که در 5 پهنه تهران از جمله در مناطق 1، 5، 12، 14 و 15 این ویژه برنامه‌ها برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها به مدت یک هفته از ساعت 21:30 دقیقه تا ساعت 24 خواهد بود.


جهانگیری‌فر با اشاره به اینکه منطقه 17 نیز برای برگزاری ویژه برنامه‌های در این خصوص به صورت خودجوش وارد عرصه شده است، افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌ها، غرفه‌هایی نیز جهت ارائه محصولات آموزشی در مناطق مذکور برپا شده است.


وی به ویژه برنامه‌های آموزشی و ‌فرهنگی از جمله توزیع بروشور و بولتن‌های اطلاع‌رسانی و سایر محصولات‌فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد در این یک هفته اشاره و تصریح کرد: باید آموزش و اطلاع‌رسانی در این خصوص بیش از گذشته گسترش یابد.


وی ارائه خدمات مشاوره و روانپزشکی را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: برنامه‌های‌فرهنگی و آموزشی نیز با حضور افرادی که در گذشته با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کردند و امروز بهبود یافته و به چرخه زندگی برگشته‌اند، برگزار خواهد شد.


جهانگیری‌فر با اشاره به اینکه شهرداری تهران به طور مستقیم در عرصه مبارزه با مواد مخدر اقدام نمی‌کند، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر از جمله اولویت‌های شهرداری تهران به شمار می‌آید.


جهانگیری‌فر در ادامه اعتیاد را ریشه اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: به همین دلیل از سال 93 اقدامات جدی و ویژه‌ای را در سطح محلات برای آگاهی و اطلاع‌رسانی در این خصوص برگزار کرده‌ایم.


وی به استقبال خوب شهروندان از کارگروه‌های آموزشی شهرداری تهران در سطح محلات اشاره و تصریح کرد: مردم نیاز به این دارند که اطلاعات و آگاهی‌های درستی در خصوص این معضلات اجتماعی به آنها ارائه شود.


جهانگیری‌فر با تاکید بر اینکه شهروندان نیازمند آگاهی به موقع و درستی در هر زمینه به ویژه آسیب‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: بی‌اطلاعی و نداشتن آگاهی‌های صحیح یکی از دلایل شیوع استفاده از مواد مخدر است.


وی با اشاره ضرورت افزایش بودجه شهرداری تهران در این خصوص افزود: البته لازم است مدیریت واحدی نیز در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کلانشهرها به ویژه شهر تهران بگیرد تا برنامه‌ها منجسم‌تر و قوی‌تر اجرا شوند.


معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید از اقدامات جزیره‌ای فاصله بگیریم، افزود: محور اصلی فعالیت‌های ما باید آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب