دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون راه آهن خبرداد؛

آغاز مطالعه احداث۶۳۰۰کلیومتر راه آهن سریع‌السیر

معاون فنی وزیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز مطالعه طرح جامعه ساخت ۶۳۰۰ کیلومتر خط آهن سریع السیر خبر داد و گفت: این خطوط امکان ارتباط با شهرهای اصلی محل احداث را فراهم می کند.
کد خبر : 255525

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مازیار یزدانی گفت: طرح جامع ساخت و توسعه حدود ۶۳۰۰ کیلومتر خط آهن سریع السیر، با امکان ارتباط شهرهای اصلی در دست برنامه ریزی و مطالعه است و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰ خط سریع السیر طی ۴ فاز تا پایان سال ۲۰۴۱ ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


وی راه اندازی قطارهای سریع السیر در کشور را به عنوان اقدامی کاملا اقتصادی ضروری دانست و گفت: این امر نه تنها موجب حمایت از رشد جمعیت و تسهیل توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق شهری و نواحی پیرامونی آن می شود، بلکه ازدحام سامانه های فعلی را کاهش داده و موجب صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و حفاظت از محیط زیست می شود.


معاون فنی وزیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این نوع حمل و نقل با مزیت هایی چون دسترسی سریع و ارزان، ایمنی و آسایش برای مسافران همراه است، افزود: امید است توسعه قطارهای حومه ای، حجم قابل ملاحظه‌ای از سفرهای جاده‌ای، هوایی و ریلی کم سرعت را به سیستم سریع السیر ریلی انتقال دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته