دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1396 - 14:25

اهدای دو بورس تحصیلی دکتری دانشگاه اصفهان به موسسه امام موسی صدر

سیده ربابه صدر رئیس موسسه امام صدر در لبنان با دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 255363

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه اصفهان، دکتر هوشنگ طالبی در دیدار با سیده‌ربابه صدر خواهر امام صدر که در محل دفتر ریاست دانشگاه اصفهان برگزار شد، رمز جاودانگی اندیشه امام موسی صدر را در نوع نگاه او به کرامت انسانی معرفی کرد و گفت: امام صدر معتقد بود که دین و علم با یکدیگر به دنیا می‌آیند و در سرشت بشر زاده شده‌اند.


وی ادامه داد: هم دین و هم علم در پیوند دادن انسان با حقیقت و واقعیت نقش موثر دارند چرا‌که هر دو سعی می‌کنند تا واقعیت و هستی را رمزگشایی کنند.


رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت شناخت فرهنگی و همبستگی مذهبی جوانان ایرانی با مردم لبنان اظهار کرد: شناخت فرهنگ مردم مسلمان لبنان برای دانشجویان لازم و ضروری است و این مهم در نشر دین و فرهنگ تقریب و وحدت بین مسلمانان نقش موثری دارد.


در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و بررسی زمینه‌های همکاری دو طرف مواردی مانند اعطای بورس تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان موسسه صدر در دانشگاه اصفهان، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای معلمان و کادر موسسات امام صدر، راه‌اندازی دوره‌های تخصصی در زمینه‌های فناوری‌های نوین، تعلیم و تربیت و صنایع دستی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای معرفی افکار امام موسی صدر مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.


همچنین سیده‌ربابه صدر، مدیر موسسه امام موسی صدر در لبنان، جایگاه فعلی این موسسه در کمک به محرومان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: امروز موسسه امام موسی صدر الگوی خدمت‌رسانی و آموزش و پرورش فرزندان شهدا و محرومان لبنان است که موسسات مشابه از تجربیات و دانش و شیوه‌های ابداعی آن الگوبرداری می‌کنند. با افتخار می‌گویم که موسسه امام موسی صدر امروز افتخار شیعه، افتخار اسلام و افتخار بشر است. مدال سازمان ملل متحد و نشان‌ها و تقدیرنامه‌های گوناگون از موسسات بین‌المللی و منطقه‌ای و رجال جهانی گواهی بر این ادعا است.


در ادامه خانم سیده حوری صدر دختر امام موسی صدر و رئیس مرکز پژوهشی امام صدر در تهران اظهار کرد: دو موسسه، یکی در ایران و دیگری در لبنان، به چاپ و نشر آثار امام موسی صدر همت گماشته‌اند. «مرکز الامام موسی الصدر للأبحاث و الدراسات» بیروت با مدیریت آقای صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام موسی صدر، در کنار پیگیری پرونده ربودن امام صدر و با امید آزادی ایشان، نسبت به تهیه و چاپ آثار امام موسی صدر به صورت موضوعی اقدام کرده است. عناوین متعددی کتاب در این مرکز به چاپ رسیده که بیشتر آنها به صورت مستقل و یا در قالب مقالاتی مختلف در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در تهران ترجمه و چاپ شده است. در حال حاضر مهم‌ترین عنوان منتشر نشده به زبان فارسی، مجموعه ۱۲ جلدی «مسیرة الامام موسی صدر» است که در سال‌جاری در لبنان به چاپ دوم رسیده است و این مجموعه در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ترجمه شده و به زودی رونمایی خواهد شد. این مجموعه به روزشمار زندگی و فعالیت‌های امام موسی صدر، به‌خصوص در دوره ۱۸ ساله حضور ایشان در لبنان، اختصاص دارد. تمامی اسناد و مدارک مکتوبِ مربوط به ایشان، با ذکر منبع و سند آن، در کتاب گرد آمده است.


همچنین در پایان از سوی طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، ۲ بورس تحصیلی دکتری به موسسه امام موسی صدر در لبنان اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته