دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1396 - 13:55

جلسه صالحی امیری با سازمان برنامه و بودجه

دبیرکیته ملی المپیک گفت: صالحی امیری برای گرفتن باقی‌ مانده بودجه به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه رفته است.
کد خبر : 255327

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شاهرخ شهنازی پس از پایان دومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد،‌بیان‌ کرد: «گزارشی را در رابطه با مباحثی ‌که در جلسات ستاد عالی بازی‌ها مطرح شده بود،‌به اطلاع اعضای جدید هیات اجرایی کمیته ملی المپیک رساندیم و در جلسات ستاد عالی بازی‌ها 99 درصد فدراسیون‌ها به همراه کادر فنی خود حضور پیدا کرده بودند. ما تصمیمات مقدماتی در مورد فدراسیون‌ها در جلسات ستاد عالی بازی‌ها گرفته‌ایم و در جلسه آتی ستاد آن را نهایی خواهیم کرد.»


دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد تعداد ورزشکارانی که به بازی‌ها اعزام می‌شوند، گفت‌: «در بازی‌های گوانگژو 359 ورزشکار (88 خانم و 271 نفر مرد) اعزام شدند. در نهایت 20 مدال طلا ، 15 نقره و 20 برنز گرفتیم. در نهایت هم چهارم شدیم. در بازی‌های اینچئون 276 ورزشکار (57 خانم و 219 مرد) اعزام شدند که 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز به دست آمد و در نهایت نیز پنجم شدیم. در حال‌ حاضر 435 ورزشکار از فدراسیون ها متقاضی داریم که به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شوند. هنوز مشخص نیست که می خواهیم کاروان کیفی باشد یا مقداری هم کمیت لحاظ شود. تمام این موارد را در جلسه آتی ستاد عالی بازی‌ها قطعی می‌شود.»


شهنازی در مورد رشته‌ها نیز، خاطر نشان کرد: «رشته‌های سنتی که همیشه در بازی‌ها وجود داشته و تعدادی رشته نیز نظیر جوجیتسو ، کوراش، جت اسکی، سامبو، پاراگلایدر، بسکتبال سه نفره، پومسه تکواندو، پنجاک سیلات ‌اضافه شده است، اما هنوز مشخص نیست که ما در این رشته‌ها نفراتی را اعزام خواهیم کرد یا خیر. این مورد هم در جلسه ستاد عالی بازی‌ها نهایی خواهد شد.»


دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه‌ در مورد انتخاب سرپرست کاروان نیز،‌بیان‌ کرد: «در این جلسه در مورد آن بحث شد. گزینه‌ها مشخص شده‌اند و قرار است پس از بررسی مجدد تا جلسه آینده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مشخص شود.»


او در مورد بودجه نیز، اظهار کرد: «صالحی امیری برای گرفتن باقی‌ مانده بودجه به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه رفته است. کمیته ملی المپیک به دنبال این است که رقم قابل توجهی را دریافت کند تا بین فدراسیون‌ها تقسیم کند.»


شهنازی در در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک در نظر ندارد ‌اسپانسری را جذب کند، تصریح کرد: «در کمیته‌ کارگروهی به نام کمیته‌ اقتصادی و ‌اسپانسری فعالیت می‌کند. این که ما بخواهیم ‌اسپانسری نیز جذب کنیم جزو دستور جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است، اما ما نسبت به فدراسیون‌ها در ‌اسپانسری محدودیت داریم. ما نمی توانیم برای بازی‌های آسیایی هر جایی از لباس‌ها که می‌خواهیم تبلیغ کنیم، اما می‌توانیم تبلیغات داخل کشور را گسترش دهیم. اما در کل جذب ‌اسپانسر جزو دستور کار است.»


دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سرپرست کاروان ایران برای بازی‌های المپیک نوجوانان چه زمانی مشخص می‌شود، گفت‌: «ابتدا سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی را مشخص خواهیم کرد و بعد به سراغ آن خواهیم رفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته