دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1396 - 12:31
آنا گزارش می‌دهد؛

باز هم مطالبه اقتصادی در تجمع اعتراضی مقابل تالار بورس + تصاویر

جمعی ازسهامداران در اعتراض به عملکرد بورس و وزارت اقتصاد در مقابل تالار بورس تجمع کردند.
کد خبر : 255292

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، اوایل بهمن امسال بود که محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها گفت تمام سهامدارن می‌توانند طبق بخشنامه دوم این سازمان بورس تا سقف 3هزار سهم خود را به فروش برسانند. فقط نیاز است به کارگزاری های عضو شرکت بورس اوراق بهادار در محل اقامت خود مراجعه کنند.


تمام این حرف ها برای سهام های خریداری شده از شرکت "آکنتور" است، شرکتی با عمرحدود نیم قرن که چند وقتی می‌شود پرحاشیه شده و حرف هایی از دستگیری مدیرعامل و توقف فروش سهامش می‌زنند.


پای شرکت کنتورسازی ایران اردیبهشت ماه سال 1381 به تالار بورس باز شد، تا چهارصد و چهل وسومین شرکتی باشد که عضویتش در این بازار سرمایه رسمی می‌شود.


بیست و چهارم آذرسال گذشته معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص تأمین حقوق سهامداران شرکت کنتور سازی گفت: مدیران این شرکت می گویند توان اجرای قرارداد را در آینده دارند اما متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام کنند.


شرکت کنتورسازی ایران شهریور سال گذشته با توقف نماد روبرو شد تا جایی که مجمع سالانه را هم برگزار نکرد، و اعلام کرد تلاش می‌کند مشکلات و ابهامات گذشته و آینده را روشن کند.


و مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت با حکم دادگاه و تعیین قرار وثیقه پنج هزار میلیارد ریالی بازداشت شد.



معترضین به توقف معامله این شرکت در تالار بورس امروز 7 بهمن ماه 96، برای چندمین بار تجمع و به روند این سازمان اعتراض کردند.


چند نفر از معترضین می‌گویند چندین ماه است اعتراضشان را هم با نامه‌نگاری به این مسئول و آن مسئول اعلام کرده اند یا جلوی تالار حافظ فریاد زده‌اند، اما تا کنون اقدامی برای رسیدگی به اعتراض آنها صورت نگرفته است .


هرچند گفته شده این تجمع مجوزی برای برگزاری ندارد اما یکی از معترضین می‌گوید: مطالبه حق ما کاملا قانونی است و تا کنون هم به ما اعلام نکرده اند این تجمع نیاز به مجوز دارد، ما بعد از گذشت 2 سال که سهام خریده ایم به ارزش 8 هزار تومان، حالا می‌گویند فقط دوهزار سهم از شما میخریم آن هم به ارزش دو هزار تومان.


حدود 7 ماه است اعتراض می‌کنیم، و این بار پنجم است که اینجا جمع شده‌ایم، به همه جا نامه نوشته ایم، از مدیر عامل این شرکت شکایت کرده ایم، اما تنها چیزی که شنیده‌ایم این است که مدیرعامل این شرکت بازداشت شده است.


زمانی که با گزارش خود شرکت کنتور سازی در این سازمان سهام باز کردند باید دقت می‌کردند این مشکلات پیش نیاید، ما با اعتماد به گزارش سازمان بورس سهام خریده‌ایم. الان نزدیک به دو سال است که سهام این شرکت بسته است و سرمایه گذاری ما راکد مانده است و کسی هم پاسخگو نیست.



یکی دیگر از معترضین می‌گوید به ما فقط مجوز فروش دو هزار سهم را می‌دهند آن هم به یک چهارم قیمت، هر سهم ما 8 هزار تومان قیمت داشته و حالا 2 هزار تومان، اما هیچ کسی پاسخگوی این مقدار ضرر و زیان ما نیست.


11هزار نفر سهامدار در این شرکت وجود دارد که همه آنها سهم شرکتی را خریداری کرده‌اند که از چندین فیلتر عبور کرده و اجازه خرید و فروش در بورس را دارد.


همه با اعتماد به گزارش تأیید اتاق اصناف و اجازه بازگشایی خرید و فروش در سازمان بورس، سهام این شرکت را خریدند، سهام این شرکت از اسفند 94 ، به مدت 6 ماه معامله شد، و سود اولیه ان هم تأیید شد ، اما بعد از شش ماه سازمان بورس نماد این شرکت را بست و اعلام کرد که کلاه برداری بوده است.


ما به چندین سازمان و نهاد مربوطه اعتراض کردیم ، وزارت اقتصاد و سازمان بورس باید پاسخگو باشد؛ بعد از چندین ماه وزیر اقتصاد کارگروه تشکیل داده و قول رسیدگی داده اند، نتیجه این شده که 10 در صد سهم هر کسی را به ارزش دو هزار تومان میخواهند خریداری کنند .


در حال حاضر امکان بازگشت 6 درصد از سهام وجود دارد، و این بدین معنی است که اگر کسی حدود 100 هزار سهم خریده باشد چیزی حدود 600 میلیون ضرر می‌کند.



اعتراض سهامداران شرکت کنتور سازی ایران که از همه جای کشور جلوی تالار بورس تهران تجمع کرده اند، با شعار " غارتگر بیت المال اعدام باید گردد" و " اگه اختلاس کم بشه ، وضع ما بهتر میشه" بعد از چند ساعت تمام شد.


اما آنچه باقی مانده سهام هایی که شش ماه است بدون هیچگونه سودی راکد مانده و قرار است برای صاحبانشان به جز اعتمادی که از بین رفته، ضرر مالی هم داشته باشد. ضرری که به قول معترضین، معلوم نیست آقایان کی دلشان بخواهد به جز سود مال، اصل سرمایه ما را برگردانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته