دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌‌دهد؛

احتمال قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در پایان دربی 86

تیم فوتبال پرسپولیس فاصله زیادی با تیم‌های تعقیب‌کننده خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر ایجاد کرده‌است و شرایط برای دومین قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر کاملا مهیا است.
کد خبر : 255230

گروه ورزشی آنا-امیرحسین فلاح؛ تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل هم مانند دو فصل گذشته آمادگی بالای خودش را به رخ حریفان کشید و به گمان تعداد زیادی از مربیان و کارشناسان لیگ شاگردان برانکو در این فصل هم مانند فصل گذشته چند هفته زودتر به دومین قهرمانی پیاپی و چهارمین قهرمانی خودشان در لیگ برتر دست خواهند یافت.


نکته‌ای که مجید جلالی در کنفرانس بعد از بازی روز گذشته مقابل پرسپولیس اعلام کرد و حتی قهرمانی دوباره سرخپوشان را به برانکو و شاگردانش تبریک گفت. اما برانکو معتقد است، پرسپولیس هنوز راه زیادی برای رسیدن به قهرمانی دارد و بازیکنان این تیم نباید خودشان را از پیش قهرمان بدانند.


اما با نگاهی به جدول لیگ برتر متوجه خواهیم شد که پرسپولیسی‌ها راه زیادی برای رسیدن به قهرمانی ندارند و در حال حاضر با کسب 48 امتیاز و اختلاف 12 امتیازی با تیم دوم جدول خود را برای برپایی جشن قهرمانی آماده می‌کنند.


پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به قهرمانی در لیگ 9 بازی پیش رو دارند؛ بازی‌هایی که برای آنها تا قبل از رسیدن به جام ارزش بالایی دارد.


هفته بیست ودوم/دربی ایران در تهران


پرسپولیسی‌ها در هفته بیست ودوم لیگ باید در تهران به مصاف سپاهان بروند. سپاهان از جمله تیم‌هایی بود که در نیم فصل اول موفق شد سرخپوشان را متوقف کند و یک امتیاز خانگی از این تیم کسب کند. هر چند سپاهان این روزها حال و روز مساعدی ندارد اما قطعا بازی دو تیم که به دربی ایران معروف است بازی راحتی برای شاگردان برانکو نخواهد بود. سپاهان در این هفته‌ها به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند و دیدار این تیم در تهران مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی را به بازیکنان این تیم می‌دهد تا بتوانند شایستگی‌های خودشان را ثابت کنند.


هفته بیست وسوم/دیدار انتقامی در آبادان


پرسپولیس در هفته بیست وسوم به آبادان سفر می‌کند و در یک دیدار انتقامی به مصاف صنعت نفت می‌رود. صنعت نفت در جام حذفی موفق به حذف پرسپولیس شد و اجازه نداد تا این تیم بتواند در این فصل به دوگانه که آرزوی هواداران این تیم بود دست پیدا کند. اما سرخپوشان در بازی رفت لیگ موفق شدند با دو گل از سد این تیم عبور کنند. صنعت نفت در این دیدار قطعا تکلیف بازی نیمه نهایی‌‌اش در جام حذفی مقابل استقلال مشخص می‌شود و نتیجه دیدار جام حذفی می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد شاگردان کمالوند در این دیدار داشته باشد.



هفته بیست وچهارم/کار سخت ویسی مقابل برانکو


هفته بیست وچهارم مصاف شاگردان برانکو با شاگردان عبدالله ویسی در تهران است. تیمی که دو فصل پیش جام قهرمانی را در هفته آخر از چنگ پرسپولیس درآورد بعد از آن حال و روز مساعدی ندارد و در این فصل هم یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته اول است. پرسپولیسی‌ها در بازی رفت مقابل استقلال خوزستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافتند و درظاهر امر در این دیدار خانگی هم کار سختی برای کسب 3 امتیاز این دیدار ندارند اما نتایج این فصل شاگردان برانکو در آزادی مقابل تیم‌های قعرجدول نشان‌دهنده این است که نباید این دیدار را یک بازی راحت برای پرسپولیس تصور کرد.


هفته بیست وپنجم/جشن قهرمانی در آزادی با برد در دربی


هفته بیست و پنجم و مهمترین بازی نیم فصل دوم لیگ را پرسپولیسی‌ها باید مقابل حریف دیرینه استقلال تهران انجام دهند. پرسپولیس در حالی در این هفته مقابل استقلال قرار می‌گیرد که آبی‌پوشان با هدایت مرد آلمانی تفاوت زیادی با استقلال منصوریان دارند و از قعر جدول خودشان را به جمع تیم‌های بالای جدول رسانده‌اند. نکته جالب توجه این دیدار آخرین بازی پرسپولیس در سال 96 است که هواداران این تیم امیدوار هستند نتایج مسابقات لیگ به گونه‌ای پیش برود که آنها بتوانند با پیروزی در این بازی، جشن قهرمانی در لیگ را هم برگزار کنند.


هفته بیست وششم/اولین بازی سال جدید مقابل سایپا


هفته بیست وششم لیگ مصاف شاگردان برانکو با شاگردان علی دایی در ورزشگاه آزادی است. پرسپولیس در نیم فصل اول با دو گل ربیع‌خواه و علیپور از سد سایپا گذشت و شاگردان دایی هم در این هفته‌ها تلاش زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌کنند. این دیدار هم در صورت محقق نشدن آرزوی پرسپولیس برای قهرمانی در سال 96 می‌تواند دیدار مهمی برای این تیم به حساب بیاید.


هفته بیست وهفتم/دیدار تشریفاتی در مشهد


هفته بیست وهفتم لیگ برتر و تقابل پرسپولیس با پدیده در مشهد می‌تواند دو جنبه مهم داشته باشد. جنبه اول این دیدار شاید برانکو و یارانش در مشهد بتوانند جشن قهرمانی را برپا کنند و شاید مانند فصل گذشته بار دیگر در مشهد در یک دیداری که تکلیف قهرمانی آنها مشخص شده به میدان بروند. در هر صورت پدیده که در نیم فصل اول از معدود تیم‌هایی بود که موفق شد پرسپولیس را متوقف کند در این دیدار خانگی قطعا برای برد پا به میدان می گذارد و اجازه نمی‌دهد که تیم قهرمان نفس راحتی در این دیدار بکشد.


هفته بیست وهشتم/جشن و پایکوبی هواداران در آزادی


در هفته بیست و هشتم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان پارس جم است. دیدار رفت دو تیم در نیم فصل اول که در اوج حساسیت و هیجان برگزار شد با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان خاتمه یافت. برخلاف پرسپولیس، پارس‌جم قطعا در این هفته‌ها تلاش زیادی برای کسب سهمیه می‌کند و امیدوار است تا بتواند در آزادی با شکست پرسپولیس بتواند رتبه آبرومندی در پایان لیگ کسب کند.



هفته بیست ونهم/دیدار حیثیتی پرسپولیس در اصفهان


هفته بیست ونهم و تقابل برانکو و قلعه‌نویی یک دیدار حساس را برای پرسپولیس رقم می‌زند. در صورت مسجل شدن قهرمانی‌ پرسپولیس برانکو میدان را برای حریف باز نمی‌گذارد. این دیدار تحت هر شرایطی برای پرسپولیس مهم است چون ذوب‌آهن به عنوان یکی از تیم‌های مدعی لیگ انگیزه زیادی را به برانکو و شاگردانش می‌دهد تا دست پر از اصفهان برگردند. این دیدار هم مانند دیدارهای هفته قبل ارزش زیادی برای رقبای پرسپولیس دارد چون در رقابت تنگاتنگ برای کسب رتبه‌های بالاتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند.


هفته سی‌ام/شیشه عمر کریمی در دستان پرسپولیس


هفته پایانی لیگ پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی مقابل تیم سپیدرود به میدان برود. این دیدار این قابلیت را دارد که حساس‌ترین و یا کسل‌ ترین بازی لیگ شود. به طور حتم در هفته پایانی قهرمان لیگ برتر مشخص ‌شده‌ است اما در طرف مقابل شاگردان علی کریمی با دو حالت مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. حالت اول زمانی است که سپیدرود در رقابت با تیم‌های دیگر برای ماندن در لیگ می‌جنگد و شاید هم سپیدرود سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده باشد که آن قت شاهد بازی بی جونی از سوی دو تیم خواهیم بود.


بازی‌های تیم‌های تعقیب‌کننده پرسپولیس تا هفته بیست و پنجم


در هر صورت با شرایط فعلی جدول لیگ پرسپولیس کار سختی برای رسیدن به قهرمانی ندارد اما جنگ اصلی در این فصل برای کسب سهیمه لیگ قهرمانان آسیا است که در حال حاضر تیم‌های فولاد، ذوب‌آهن، پارس جم، استقلال، سایپا، گسترش فولاد، پیکان و حتی صنعت نفت هم شانس زیادی برای رسیدن به این عنوان دارند.


در هفته‌های باقی مانده لیگ تیم‌های فولاد، ذوب‌آهن، سایپا، استقلال و پارس جم که تیم صدرنشین را تعقیب می کنند بازی‌های سختی را پیش رو دارند که از دست دادن امتیازات این تیم‌ها باعث قهرمانی زود هنگام پرسپولیس می‌شود.


بازی‌های تیم‌های تعقیب‌کننده پرسپولیس تا هفته بیست و پنجم


هفته بیست ودوم


پارس جنوبی - سایپا


ذوب‌آهن - استقلال


فولاد - صنعت نفت


هفته بیست وسوم


سایپا - ذوب‌آهن


استقلال - سپیدرود


پدیده - پارس جنوبی


استقلال خوزستان - فولاد


هفته بیست وچهارم


سپیدرود - سایپا


پارس جنوبی- تراکتورسازی


ذوب‌آهن - پدیده


فولاد - استقلال


هفته بیست و پنجم


پارس جنوبی - ذوب‌آهن


استقلال - پرسپولیس


سایپا - فولاد


استقلالی‌ها هم با توجه به حضورشان در نیمه نهایی جام حذفی با قهرمانی در این مسابقات و همچنین کسب سهمیه آسیایی می‌توانند فصل خوبی را برای هواداران خودشان رقم بزنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته