دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1396 - 14:49
یک کارشناس مطرح کرد؛

تولید آلایندگی ۲۲ تا ۴۰ برابری خودروهای بنزینی به نسبت خودروهای هیبریدی

یک کارشناس مکانیک با اشاره به مطالعات صورت گرفته در مورد مصرف سوخت و تولید آلایندگی خودروهای هیبریدی به نسبت خودروهای بنزینی گفت: آلایندگی خودروهای بنزینی ۲۲ تا ۴۰  برابر خودروهای هیبریدی است.
کد خبر : 255125

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نوید بالازاده با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در مورد میزان آلایندگی و مصرف بنزین هیبریدی وارداتی در مقایسه با خودروهای بنزینی داخلی، افزود: این آزمایش در مورد خودرو تویوتا هیبریدی و خودروی کمری هیبریدی با خودروهای بنزینی داخلی به روش " همراه" (PEMS) صورت گرفت.
وی هدف از انتخاب روش "همراه" را اجباری شدن آن دراستانداردهای یورو ۶ و نزدیک بودن این مدل آزمایشی به واقعیت دانست و گفت: در این روش چهار مسیر آزادی، یادگار امام(ره)، نیایش و سعادت آباد مورد بررسی قرار گرفت و میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده های مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته اندازه گیری و سنجش شد.


به گفته این کارشناس مکانیک بر اساس مطالعات صورت گرفته میزان مصرف بنزین خودروهای هیبریدی به تناسب خودروهای بنزینی بسیار کمتر بوده و میزان تولید آلایندگی آنها نیز بین ۲۲ تا ۴۰ برابر کمتر از خودروهای بنزینی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته