دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیما اقلیما در «دو قدم تا سیمرغ» عنوان کرد؛

میلاد کی‌مرام بدون دستمزد بازی کرد/ فیلمی با هزینه 500 میلیون تومانی

سومین روز از مراسم رونمایی و معرفی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل ۳ فیلم «امیر»، «خجالت نکش» و «مغزهای کوچک‌زده» در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد و اولین نشست مربوط به فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما بود.
کد خبر : 255119

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، در سومین روز از آیین رونمایی و معرفی فیلم‌های جشنواره سی‌وششم در مراسمی با عنوان «دو قدم تا سیمرغ» با اجرای منصور ضابطیان، پردیس ملت میزبان عوامل فیلم سینمایی «امیر» ساخته نیما اقلیما بود.


در ابتدای این نشست، نیما اقلیما در مورد عنوان فیلم خود گفت: اسم «امیر» از یک دوست بسیار خوب ۱۲ ساله من می‌آید که به شدت علاقه‌مند سینما بود و سال‌ها تلاش کرد وارد آن شود اما نشد، او امروز یک زندگی عادی داره و از سینما جدا شده و چون این کاراکتر برایم جذاب بود، در ساخت این فیلم از او اله50م گرفتم.


وی ادامه داد: ترجیح می‌دهم که فیلم دیده شود و از الان پیش‌قضاوتی در مورد آن صورت نگیرد. چراکه این فیلم یکسری جزییات دارد که نشان می‌دهد منظورمان صرفا مرگ به معنای از بین‌رفتن نیست بلکه به معنای نابودی رویاهایی است که هر کدام در زندگی داریم.


اقلیما با اشاره به اینکه از زمانی که وارد دانشگاه شده، تولید می‌کرده، افزود: از سال ۸۳ که وارد دانشگاه شدم به صورت آماتور کار کوتاه و تدوین و کارگردانی و ... انجام می‌دادم اما چون در کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی خواندم به سمت تئاتر رفتم و کار نمایش را دنبال کردم. در اکثر رشته‌های سینما کار کردم، حتی موسیقی که یکی از علایق من است و من برای چند کار به دوستان آهنگساز کمک کردم.


وی ادامه داد: زمانی که می‌خواستم بازیگران «امیر» را انتخاب کنم از همه آن‌ها تست گرفتم چون خیلی برایم اهمیت داشت بازیگران هر نقش را درست انتخاب کنم و در واقع توانایی‌های بازیگران اولین نکته مهمی بود که در نظر می‌گرفتم.


این کارگردان در ادامه درخصوص تمرین‌های ویژه و متعدد قبل از فیلمبرداری گفت: بازیگران به مرور به ما پیوستند و ما مجبور بودیم سیستم تمرین را مدیریت کنیم و از آنجا که بازیگران مثل نوازندگان ارکستر هستند و برای هر فیلم باید ساز متفاوتی را بنوازند؛ پس نیاز به تمرین زیاد دارند.


وی با تاکید بر اینکه کشف و شهود بازیگران در مورد نقش‌هایشان برای او از اهمیت بالایی برخوردار بوده، افزود: برای من سه اصل اولیه «تمرین»، «تمرین» و «تمرین» است که همه چیز با آن اتفاق می‌افتد، البته تمرین صرفا به معنای روخوانی نیست و ما در تمرین‌ها حتی بارها به تماشای مستندهایی نشستیم که رفتارهای دراماتیک را از آن‌ها بیرون بکشیم و بازیگران توسط آن‌ها بازی‌های خود را بازیابی کنند. مثلا فیلم‌هایی که دوست داشتیم را دست جمعی دیدیم و دیالوگ می‌کردیم که به یک نتیجه مثبت برسیم.


کارگردان فیلم سینمایی «امیر» در مورد انتخاب بازیگران بیان کرد: در شهرستان‌ها بازیگران عجیبی دیدم که فرصت دیده شدن ندارند و از تعدادی از آن‌ها در این فیلم استفاده کردم و می‌خواهم در فیلم های بعدی هم از باقی آنها استفاده کنم، جدای از آن به عنوان مثال هادی کاظمی را انتخاب کردم چرا که به نظر من یکی از باهوشترین بازیگرانی است که دیدم و با اینکه دیرترین عضوی بود که به این گروه اضافه شد اما به نقش جدی و با موقعیت‌های کمدی که داشت و لب مرز بود رسید و هوشمندانه به بهترین شکل اجرا کرد.


اقلیما با اشاره به انتخاب میلاد کیمرام نیز توضیح داد: یکسال پیش بسیار اتفاقی با میلاد آشنا شدم و از همان یکسال پیش او بیشتر از من برای این فیلم زحمت کشید چون به من و به این فیلم اعتماد کرد. با پافشاری‌های او توانستیم سیدضیا هاشمی را بعد از چند سال در مقام تهیه‌کنندگی به این فیلم اضافه کنیم.


وی در خصوص هزینه فیلم نیز گفت: ۵۰۰ میلیون تومان هزینه فیلم بود و چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دستمزد بازیگران چهره که البته میلاد کیمرام دستمزدی دریافت نکرد.


اقلیما بیان کرد: من در این فیلم شانس همکاری با حرفه‌ای‌های سینما را داشتم که همه از جون و دل مایه گذاشتند و اگر قرار باشد تنها یک سیمرغ نصیب این فیلم شود امیدوارم سیمرغ فیلم را میلاد کیمرام بگیرد.


در ادامه نشست، بهدخت ولیان؛ بازیگر فیلم «امیر» گفت: بازیگری را با تئاتر شروع کردم و بعد از سه فیلم در این فیلم بازی کردم. ما در این فیلم همه با هم متفاوت بودیم و آنقدر نیما اقلیما چیدمان را درست انجام داده بود که هیچکدام در این ارکستر (گروه فیلم) ضدضرب نبودیم.


سپس مصطفی قدیری؛ دیگر بازیگر فیلم «امیر» گفت: ۱۵ سال در تئاتر و سینما در پشت صحنه و در بخش بازیگری، کار کردم و به واسطه دوستی با میلاد کیمرام به این فیلم معرفی شدم و تست دادم.


وی با اشاره به تمرین‌های متعدد برای این فیلم افزود: در این تمرین‌ها آکادمیک رفتار نمی‌شد چرا که نمی‌خواستیم چیزی را یاد بگیریم ما فقط می‌خواستیم کشف کنیم و برای همین کشف کردن ساعت‌ها تمرین کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب