دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1396 - 13:17
آیت الله خاتمی در خطبه نماز جمعه تهران:

دو ماه به جای سخنرانی و حرف های چالشی کار کنید و به درد مردم برسید

امام جمعه موقت تهران گفت: انتظار مردم این است که زخم ها برطرف شود، انتظار، انتظار نا بجایی نیست، کارگر سر ماه حقوقش را می‌خواهد، این رنج آور است که او چند ماه حقوق نگیرند، مسئولین نگذارید کارگاه های تولیدی تعطیل شوند، اجازه ندهید سرمایه های مردم در این مؤسسات از بین برود.
کد خبر : 255106

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خطبه 188 نهج البلاغه گفت: شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، زیاد نعمت‌های معنوی خدا را یاد کنید، نعمت ایمان، نعمت ولایت و نعمت محبت اهل بیت عصمت و طهارت، نعمت های ظاهری و عادی مانند نعمت حیات وسلامتی را یاد کنید و خدا رو شکر کنید که شما را آزمود و از این آزمایش سربلندی بیرون آمدید.


وی افزود: برخی از ما با خاطرات خود زندگی میکنیم ، خاطرات و یادها جزیی از زندگی انسان است، قرآن بر سه یاد تأکید دارد، ابتدا یاد خداوند است، دومین یاد، یاد نعمت های خداند است،‌چه نعمات مادی و چه معنوی ، وسومین یاد، یا اولیاء خداوند است.


آیت الله خاتمی ادامه با اشاره به سوره احزاب آیه 41 گفت: مؤمنین زیاد خداوند را یاد کنید و سازندگی جان شما در سایه یاد خداوند است،‌ جان با یاد خدا تغذیه می‌شود، یاد خدا دل های مرده را زنده می‌کند، و در برابر گناه انسان را ضد ضربه می‌کند. و دلشوره‌های انسان با یاد خدا از بین می‌رود .


وی ادامه داد: یاد خداوند به دو صورت است: اول، یاد زبانی است که امام صادق(ع) فرمود یاد زبانی بهترین روش یاد خداوند است ، و بخش دیگر یاد قلبی است، خود را همیشه در محضرخدا ببینیم ، زمان دوربین خداوند است، خود عمل دوربین خداوند است،


آیت الله خاتمی ادامه داد : در این هشت مورد یاد خدا را همیشه همراه داشته باشید: در رویارویی با دشمن، به هنگام تصمیم، به هنگام قضاوت، به هنگام تقسیم، هنگام عصبانیت، در خلوت‌ها،‌ در لذت‌های گناه آلود، زمان اشتغال به کار.


خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به تذکر حضرت امیر(ع) به یاد کردن مرگ گفت: اگر ما هم از مرگ غافل شویم، او ما را فراموش نمی‌کند و ما را مهلت نمی‌دهد، بدانیم که سفری چنین طولانی در پیش داریم .


به ایام فاطمیه نزدیک می‌شویم، این دوماه جمادی الاول و جمادی الثانی ، را گرامی بداریم چرا که بوی فاطمه(س) را دارد.


وی جان باختن کارکنان کشتی نفتکش را حادثه‌ای بزرگ و تأثر انگیز داشت و گفت: شهادت این عزیران را تسلیت می‌گوییم و طلب صبر و اجر میخواهیم .


آیت الله خاتمی با اشاره به فرا رسیدن روز ششم بهمن سالروز حماسه افتخار آمیز مردم آمل گفت: این روز یادآور ایستادگی مردم شهید پرور آمل در مقابل هجوم کمونیست هاست که هزار سنگر تشکیل دادند و به نقل از خودشان هزاران سنگر، واقعا حماسه آفریدند .


وی در خصوص فرا رسیدن دهه فجر گفت: انقلاب ما بدون نام امام(ره) بی هویت است و ایشان شناسنامه انقلاب کشور ماست، ما مدیون ایشان تا ابد خواهیم بود و تداوم این انقلاب اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای آن بزرگ می‌گذرد، رهنمودهای ایشان زنده است و صحیفه ایشان در دست است و مفسر صحیح و درست خط امام (ره) آیت الله العظمی امام خامنه‎ای در جمع ما هستند و خط ناب امام را باید از نایب بر حق ایشان گرفت.


وی گفت: به حق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و مردم عزیزمان بود و نعمت حاکمیت دین و استقلال و حاکمیت ملت بر سرنوشت بود و باعث وجود نعمت امنیت و خودباوری ملی و ده ها نعمت دیگر شد ، سنت خدا این است که نعمت ها با شکر باقی می‌ماند، 39 سال این انقلاب باقی مانده و ما اماده می‌شویم چهلمین سال را گرامی بداریم .


امام جمعه موقت تهران گفت: شکر این نعمت پیروزی دو بخش دارد که اولین آن مردم هستند، که به حق شکر کردند ، امسال را نسبت به سال‌های قبل بیشتر گرامی بدارید و راهپیمایی 22 امسال را باشکوه تراز قبل برپا کنید، چرا که امسال معنای عمیق تری دارد از قبل و راهپیمایی های قبل دارد


آیت الله خاتمی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: دشمنان ما با بازی های کودکانه می‌خواستند به انقلاب آسیبی برسانند که مردم ما با راهپیمایی خود آن را خنثی کردند و با راهپمایی 22 بهمن قطعا مشت محکم تری خواهند خورد، چراکه حضور شما زبان قال و جان داشت که نشان داد تا اخرین قطره خون خود پای این انقلاب ایستاده ایم.


وی ادامه داد: شما توطئه ها را خنثی کردید، همه توطئه های از اول انقلاب تا کنون را، توطئه های قومیتی ، جنگ هشت ساله، فتنه منافقین، فتنه 88 و دی 96 را شما مردم جمع کردید و فتنه های بعدی را هم شما جمع می‌کنید .


امام جمعه موقنت تهران با تأکید بر اینکه همه مردم ایران پاسدار انقلاب اسلامی هستند گفت:هرجا توطئه و توطئه گر دیدید به عنوان یک واجب خبر دهید . پاسخ این شکر مردم و مسئولان نظام، خدمت به مردم است.


آیت الله خاتمی مسئولین را موظف به کارکردن برای مردم دانست و تصریح کرد: گشودن گره از کار مردم یک وظیفه و تکلیف است، چون این مردم شما را به این مسند آورده‌اند.


وی طرح‌های دشمن در مقطع کنونی را زیاد عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب ما در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید، کینه دشمن از این انقلاب عمیق است و هربار به دنبال توطئه هستند، دشمن شما هیچوقت از این توطئه و اندیشه براندازی فروگذار نکرده است و باید در برابر آن هوشیار بود


آیت الله خاتمی ادامه داد: ایجاد بدبینی و نا امیدی توطئه دشمن است، ملتی که رهبری آنچنان دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش ترین رهبر جهان و ملتی این‌چنین وفادار دارد هیچ مشکل برای انها نخواهد ماند و همه آنها را حل خواهند کرد.


وی با اشاره به لزوم وجود فضای مجازی در کشور افزود: دشمن در پی سوءاستفاده از ابزار جدید اطلاع رسانی است، ما موافق فضای مجازی سالم با استفاده از ظرفیت داخلی و بدون دخالت دشمنان، هستیم، این مردم برای حفظ دین فرزندان و اخلاق آنها و امنیت کشور، فضای مجازی سالم می‌خواهند .


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مطالبات مردم گفت: انتظار مردم این است که زخم ها برطرف شود، انتظار، انتظار نا بجایی نیست، کارگر سر ماه حقوقش را می‌خواهد، این رنج اور است که او چند ماه حقوق نگیرند، مسئولین نگذارید کارگاه های تولیدی تعطیل شوند، اجازه ندهید سرمایه های مردم در این مؤسسات از بین برود.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به شعار سال 96 گفت: از سال تولید ملی دو ماه باقی مانده است، به جای سخنرانی و حرف های چالشی این دوماه را کار کنید و به درد مردم برسید .


وی با بیان اینکه ساز جدید دشمنان اسلام و کشور تضعیف روحانیت است گفت: روحانیت همیشه به عنوان سرمایه این انقلاب بوده و است ، دیدیم اغتشاش‌گران به برخی از حوزه های علمیه حمله کردند که بدتر از حمله به فیضبه در زمان شاه بود، این نشان دهنده عمق کینه دشمن به روحانیت است.


وی در پایان خطبه های نماز جمعه به بودجه روحانیت اشاره کرد و گفت: در مورد بودجه روحانیت حرف‌هایی را مطرح می‌کنند، به عنوان یک طلبه می‌گویم والله حقوق ماهیانه ما از بودجه دولتی نیست، از سهم امام و مردم است، حتی رهبری هم که بیشترین شهریه را می‌دهند یک ریال از وجوه دولتی نیست،


میانگین شهریه یک طلبه ما بین 500 تا 600 است و بیشترین شهریه یک عالم ما زیر خط فقر اعلامی مسئولین است .


وی افزود: طلبه ها هم مثل بقیه شهروندان بیمه هستند، قاجار و صفویه هم به مدارس علمیه رسیدگی می‌کردند، در جمهوری اسلامی هم چنین است، ما حوزه مستقل داریم و اگر خدا کمک کند تا روزی در این عرصه ها بودجه نگیریم شورای اسلامی حوزه استقبال می‌کنند، اما اکنون امکان و بودجه نیست که همه طلبه ها از سهم امام بیمه شوند، ولی اگر بشود آرزوی همه طلبه هاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته