دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1396 - 12:50

عذرخواهی ترامپ به دلیل بازنشر توئیت گروه‌های اسلام‌ستیز

رئیس جمهوری آمریکا از بازنشر توئیت متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی عذرخواهی کرد.
کد خبر : 255094

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، امروز (26 ژانویه 2018) مصاحبه اختصاصی ترامپ با یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی پخش خواهد شد که در بخشی از آن، از او درباره بازنشر ویدیویی از توئیتر گروه موسوم به «اول بریتانیا» در ویدیوی شخصی خود سوال شده است.


در نوامبر 2017، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توئیتر پخش کرد که در آن ظاهراً خشونت نیروهای افراط‌گرای اسلامی به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا فرانسن، معاون رهبر گروه اول بریتانیا توئیت کرده بود.


ترامپ این ویدئو را همراه چند مطلب دیگر در توئیتر بازنشر کرد که با انتقاد شدید گروه‌های مختلف از جمله مسلمانان بریتانیایی مواجه شد.


همچنین مصاحبه‌کننده با اشاره به ماهیت گروه «اول بریتانیا» از ترامپ در مورد بازپخش این نوار سوال کرد. ترامپ در پاسخ گفت: «اگر شما به من می‌گویید که اینها آدم‌های خبیث و نژادپرستی هستند، اگر بخواهید من قطعاً از این کار عذرخواهی می‌کنم.»


ترامپ ادامه داد: «البته من این را نمی‌دانستم. من درباره اینها [اول بریتانیا] هیچ چیزی نمی‌دانستم، امروز هم درباره آنها چیز چندانی نمی‌دانم جز اینکه یک کمی دراین مورد مطالعه کرده‌ام.»


رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است: «شاید این یک مساله بزرگ در بریتانیا درست کرد، اما در ایالات متحده ماجرای بزرگی نبود. من یک بازنشر کردم. وقتی شما این کار را می‌کنید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، چون نمی‌دانید که اول کار چه کسی این کار را شروع کرده.»


روز گذشته ترامپ در حاشیه اجلاس جهانی داووس، با ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز ملاقات و گفتگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته