دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1396 - 10:56
تکرار/ یک فعال سیاسی اصولگرا:

اقدام امام جمعه تبریز بازگشت به ارزش‌های نظام و انقلاب است/ لزوم تبدیل امنیت فیزیکی به عمومی

یک فعال سیاسی اصولگرا، اقدام امام جمعه تبریز در برداشتن نرده‌های جدا کننده مردم از مسئولان در مصلی این شهر را بازگشت به ارزش‌های اولیه و عدم تفاخر سازمانی و ساختاری در نظام اسلامی دانست.
کد خبر : 255070

«حسین متفکر» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره برداشته شدن نرده‌های جدا سازی مسئولان و مردم در نماز جمعه تبریز به فرمان امام جمعه این شهر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و جامعه شناختی است، اظهارداشت: مبنای انقلاب اسلامی و محوریت اصلی آن مردم و اعتماد آنان به نظام اسلامی و مسئولان آن است.


وی افزود: هسته مرکزی و سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی اعتماد و اتکای مردم به مسئولان است و اگر ارتباط رهبران با مردم قطع شود، دشمنان بر این کشور مسلط می‌شوند.


این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه اگر پیمان‌ها در جامعه نقض شود، دشمن بر آن جامعه مسلط خواهد شد، تصریح کرد: در حکومت اسلامی مردم نسبت به حاکمان و مسئولان نسبت به مردم عهدی دارند که باید به آن پایبند باشند. در اوایل انقلاب رهبران عمدتا با مردم همراه بوند و هیچگونه صف بندی میان آنان وجود نداشت و مردم به راحتی مسئولان خود را در بازارها، مراکزی عمومی و وسایل نقلیه عام می‌دیدند و این جداسازی‌ها میان مردم و مسئولان نبود.


گروهک منافقین جامعه را امنیتی کردند


متفکر با بیان اینکه متأسفانه منافقین با ترورهایی که اوایل انقلاب انجام دادند، بیشترین ضربه را از این جهت بر پیکر نظام اسلامی وارد کردند، گفت: ترورهایی که منافقین انجام دادند جامعه را امنیتی کرد به این معنا که مردم برای حفظ رهبران ناچار به قبول سیستم‌های امنیتی و حفاظتی برای آنان شدند و این امر باعث کم شدن ترددهای مسئولان و کمرنگ شدن حضورشان میان مردم آن هم برای حفاظت از جانشان شد.


این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه صف‌بندی‌ها و ایجاد موانع در سطوح مختلف جامعه اسلامی از اینجا کلید زده شد، بیان داشت: من خود شاهد بودم که شهید مدنی در نماز جمعه تبریز بدون مانع نماز جمعه را برگزار می‌کرد و همین شد که آن تروریست منافق آمد در صف اول نماز و ایشان را به شهادت رساند. شهید دستغیب، شهید صدوقی هم همینطور؛ حتی ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر به همین صورت بود. ایشان با مردم در رفت و آمد بودند و این امر باعث نزدیک شدن تروریست‌ها و تلاش برای حذف ایشان شد.


وی با بیان اینکه بدخواهان انقلاب اسلامی همدلی مردم و مسئولان را برنتافتند اظهارداشت: فعالیت‌های تروریستی سیستم‌های اطلاعاتی موساد، سیا و مزدوران منطقه‌ای مسئولان ما را ناچار به مرزبندی‌ها کردند و این موانع میان مردم و مقام‌های سیاسی به طور طبیعی بوجود آمد و متأسفانه این امر کم کم به سنت عمومی نظام تبدیل شد.


ایجاد شکاف میان مسئولان و مردم بزرگترین موفقیت منافقین بود


این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه حذف فیزیکی که در دستور کار دشمن بود شکاف میان مردم و مسئولان را ایجاد کرد، اضافه کرد: متاسفانه حضور مسئولان در انظار عمومی به مسأله‌ای خلاف عرف تبدیل و به مرور زمان به ردیف‌بندی هم منجر شد و این صف‌بندی‌ها هر گونه ارتباط مردم با مسئولان را سخت کرد و معتقدم این بزرگترین موفقیتی بود که منافقین به آن دست پیدا کردند.


متفکر اقدام امام جمعه تبریز در برداشتن نرده‌های جدا کننده مردم از مسئولان در مصلی این شهر را بازگشت به ارزش‌های اولیه و عدم تفاخر سازمانی و ساختاری در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ائمه جمعه و مسئولان نظام این رفتار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.


این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: البته نباید ساده انگاری کرد؛ چرا که دشمنان و منافقین همچنان به دنبال خالی کردن نظام اسلامی از ذخیره‌های سیاسی، علمی و نخبگان هستند تا با ترورهای کور خود ضرباتی را به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی وارد کنند. بنابراین باید هوشمندانه امنیت را از حالت فیزیکی به امنیت عمومی و فراگیر تبدیل کرد.


به گزارش آنا، امام جمعه تبریز در یک اقدام پسندیده دستور برداشته شدن نرده‌های جدا کننده صف مسئولان از مردم را صادر کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: امام جمعه تبریز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته