دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 11:54

اشتاین‌مایر: ایران بیانیه لوزان را زیر سوال نبرده است/ احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد

وزیر امور خارجه آلمان با اعلام اینکه اکنون فرصت حل مسئله‌ای ایران فراهم شده است، گفت: در صورت شکست مذاکرات، همه ضرر خواهند کرد.
کد خبر : 25506

به گزار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از دوویچه وله، فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، که کشورش در قالب گروه 1+5 با ایران مذاکره می‌کند با اشاره به اینکه یک هفته با فشار کاری زیاد درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی شده است، گفت:‌« اکنون این فرصت وجود دارد که این بحران پس از گذشت بیش از 10 سال سرانجام حل شود. آخرین مذاکرات با ظریف و کری نشان می‌دهد که هیچکس نمی‌خواهد این مذاکرات بیش از این ادامه داشته باشد و اکنون باید کاری انجام شود. هدف ما این است که آخر ژوئن پایان مذاکرات باشد اما ممکن است که مذاکرات از سی‌ام ژوئن طولانی‌تر باشد.»


روزنامه آلمانی ولت از وزیر امور خارجه آلمان پرسید که آیا ممکن است که مذاکرات به شکست منتهی شود؟ و اشتاین‌مایر گفت که در صورتی که این مذاکرات به توافق منجر نشود همه ضرر خواهند کرد. مسابقه تسلیحاتی در منطقه می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد. ضمن اینکه جامعه جهانی هم از حل یک بحران به وسیله راهکاری سیاسی ناتوان بوده است.


وی با اعلام اینکه مخالفت ایران با بازدید از مراکز نظامی می‌تواند یکی از موارد مهم در به شکست منجر شدن مذاکرات باشد، در این حال گفت: ایران رئوس بیانیه لوزان را زیر سوال نبرده است و هر کدام از این رئوس موارد تشکیل‌دهنده توافق نهایی خواهند بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته