دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 12:23
حیدرزاده در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران:

روند اجرای سایت دفع پسماندهای صنعتی، فرسایشی شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از بررسی وضعیت پیشرفت احداث سایت دفع پسماندهای ویژه صنعتی استان در هوشنگ آباد و اجرای طرح زباله‌سوز شهری در اخترآباد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان خبر داد.
کد خبر : 25503

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد‌هادی حیدرزاده با اشاره به جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران که عصر روز گذشته در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع احداث سایت دفع پسماندهای ویژه صنعتی استان در هوشنگ آباد و نیز احداث مجتمع زباله‌سوز شهری در اخترآباد از جمله موضوع‌های مورد بحث در این نشست بود.


وی با انتقاد از روند اجرای سایت دفع پسماندهای ویژه صنعتی گفت: با توجه به گذشت زمان زیاد و اینکه سایر استان‌ها عمدتا چنین سایتی را احداث کرده‌اند و از طرفی به لحاظ مشکلات موجود در سایت ساوه و آراد کوه، انتظار می‌رود که احداث این سایت از حالت فرسایشی کنونی خارج و سریعا عملیاتی شود.


دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به اینکه صنایع دیگر گنجایش مدیریت پسماندهای خود را ندارند، تصریح کرد: اگر روال فعالیت‌ها و سرعت انجام آن از سوی مجری طرح با جدیت پیگیری نشود، مجبور می شویم ادامه روند کار را تا تصمیم‌گیری بعدی کارگروه در این خصوص متوقف کنیم.


حیدرزاده با بیان اینکه پلان اجرایی دقیقی در خصوص نحوه اجرای کار تاکنون از سوی مجری طرح به کارگروه ارائه نشده است، افزود: قید زمان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و در این رابطه مقرر شد کمیته فنی موجود نحوه عملکرد اجرایی و مسائل حقوقی مجری طرح را بررسی و تا جلسه بعدی کارگروه گزارش کند.


دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان در ادامه تشریح کرد: موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه احداث زباله‌سوز شهری در اخترآباد بود که این طرح توسط مشاور مربوطه در جلسه توضیح داده شد.


وی با اشاره به اینکه در این راستا مباحث تخصصی با حضور مجری و محیط‌زیست در کمیته مربوطه پیگیری خواهد شد، گفت: کلیات طرح احداث زباله‌سوز شهری مورد موافقت قرار گرفته و در جلسه بعد در خصوص نحوه مدیریت متولی که سازمان دولتی باشد یا خصوصی تصمیم‌گیری خواهد شد.


حیدرزاده یادآور شد: البته نظراتی در خصوص مکان‌یابی مجدد برای اجرای این سایت مطرح شد که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد ولیکن اکنون گزینه اصلی همان مکان پیش‌بینی شده در اخترآباد است.


گفتنی است، موضوع احداث سایت دفع پسماندهای ویژه صنعتی استان در هوشنگ آباد طی فراخوان و مناقصه عمومی در اواخر دولت دهم به قرارگاه خاتم الاوصیا واگذار شد که روند اجرای این طرح به کندی ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته