دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1396 - 12:08

پشت پرده سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به عمان و عربستان

وزارت امور خارجه بریتانیا با متهم کردن ایران به تلاش برای بی‌ثباتی در منطقه، اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور با مقام‌های بلندپایه عمان و عربستان درباره نحوه مقابله با تلاش‌های بی‌ثبات کننده ایران و چگونگی حل بحران یمن، گفت‌وگو خواهد کرد.
کد خبر : 254928

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری القدس‌العربی، بوریس جانسون که به عمان سفر کرده است با سلطان قابوس بن‌سعید، پادشاه این کشور دیدار کرد. در این دیدار که در کاخ پادشاهی عمان برگزار شد، یوسف بن‌علوی وزیر امور خارجه این کشور نیز حضور داشت.


دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کردند.


وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بوریس جانسون چهارشنبه شب در چارچوب سفر خود به کشورهای حوزه خلیج (فارس) که شامل عربستان نیز می‌شود، وارد مسقط شد و با مقام‌های بلندپایه کشورهای منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.»


طبق این بیانیه، نشست‌های وزیر امور خارجه بریتانیا در مسقط بر چگونگی پیشبرد اهداف در زمینه حل سیاسی بحران یمن تمرکز خواهد داشت.


جانسون امروز پنج‌شنبه به عربستان می‌رود و با محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور درباره بحران یمن گفتوگو می‌کند.


وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ خود با متهم کردن ایران به تلاش برای بی‌ثباتی در منطقه، اعلام کرد: «جانسون علاوه بر گفت‌وگو در زمینه جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه، بر اهمیت توافق هسته‌ای با ایران تاکید خواهد کرد.»


وزیر امور خارجه بریتانیا پیش از آغاز سفر خود گفته بود که قرار است در نشست‌هایش در مسقط و ریاض تاکید کند که بحران‌ یمن راه حل نظامی ندارد، بلکه مذاکرات صلح تنها راه حل بلندمدت برای ملت یمن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته