دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 11:56

تابش: نمایندگان در استیضاح‌ها عقلانیت و تدبیر را لحاظ کنند/ مجلس نهم در قبال تخلفات دولت قبل مسئول است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تعداد بالای سؤال و استیضاح از وزرا، گفت: تجربه این را نشان می‌دهد که معمولا در اواخر دوره کاری مجلس، برخی نمایندگان به حرکاتی دست می‌زنند که بگویند ما برای مردم کاری انجام می‌دهیم.
کد خبر : 25492

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش و در دستور کار بودن استیضاح وزیر راه، اظهار کرد: تعدد سؤال از وزرا و استیضاح آنها در سال پایانی مجلس نهم این شائبه را تقویت می‌کند که مجلس فرار رو به جلو می‌کند و برخی نمایندگان برای آنکه خودشان را از مسئولیت‌هایی که متوجه آنهاست و باید در بخش‌های مختلف پاسخگو باشند، نجات دهند، می‌خواهند از اهرم قانونی استیضاح استفاده سیاسی کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه «تعداد زیاد سؤال و استیضاح وزرا در افکارعمومی قابل پذیرش نیست» تصریح کرد: تجربه این را نشان می‌دهد که معمولا در اواخر دوره کاری مجلس، برخی نمایندگان به حرکاتی دست می‌زنند که بگویند ما برای مردم کاری انجام می‌دهیم. البته بنده با نفس استیضاح و تذکر و سؤال از وزرا مخالف نیستم، اما می‌گوییم باید در این مسائل برای آنکه این حرکات نوع دیگری تلقی نشود، عقلانیت و تدبیر لحاظ شود.


تابش خاطرنشان کرد: ما جزئی از مجلس هستیم، به حمیت سازمانی و حفظ شأن مجلس توجه داریم و بر این باوریم که هر اقدامی که موجب وهن مجلس بشود و شأن و جایگاه آن را تقلیل دهد، پسندیده نیست.


نماینده اردکان در مجلس در پاسخ به این سؤال که «چرا این مجلس در دولت قبل، از وزرا و اعضای کابینه این حجم سؤال و استیضاح را نداشت؟»، گفت: اگر رفتار سوئی در دولت قبل انجام شده باشد که مراجع قضایی به آن ورود کرده و اعلام نظر کرده باشند، مجلس نهم در قبال تخلفات صورت گرفته مسئولیت دارد و کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان مجلس هم باید پاسخگو باشند که چرا رفتار بازدارنده‌ای نداشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته