دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1394 - 09:46

دبیرکل یونسکو درگذشت پروفسور عدل را تسلیت گفت

ایرینا بوکووا، دبیرکل یونسکو در نامه‌ای به دکتر احمد جلالی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، درگذشت پروفسور «شهریار عدل» را تسلیت گفت.
کد خبر : 25453

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در متن این پیام آمده است:


جناب دکتر احمد جلالی


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو


با شنیدن خبر سنگین و ناگوار درگذشت پروفسور شهریار عدل، تسلیت قلبی خود را به خانواده، دوستان و همکارانش ابراز می‌دارم.


مقام حرفه‌ای بین‌المللی پروفسور عدل به راستی بسیار برجسته و ممتاز بود؛ باستان‌شناسی مشهور و عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) که ریاست کمیته بین‌المللی علمی ایکوموس ICOMOS (شورای بین المللی بناها و اماکن تاریخی) را نیز در سابقه کاری خود دارد. در همگی این فعالیت‌ها و موقعیت‌ها، نگاه پرفسور عدل به ارزش‌ها و اولویت‌هایی معطوف بود که در قلب یونسکو جای دارند.


یاد پروفسور عدل، با خوش‌مشربی‌اش، با شور و شوق خردمندانه و روشنفکرانه‌اش و به ویژه با نقش بی‌بدیلش در پروژه‌ی «تاریخ تمدن‌های آسیای میانه» در سلسله انتشارات یونسکو، در خاطر همه همکارانش در یونسکو باقی خواهد ماند.


او ریاست کمیته علمی بین‌المللی برای تمهید و تدوین این مجموعه چند جلدی را بر عهده داشت و با این کار به آرزوی خود رسید، چون می‌خواست در تحقق آرمان مندرج در قانون اساسی یونسکو سهیم باشد، یعنی در «توسعه و ارتقای راه‌های ارتباط میان مردمان و استفاده از این ارتباط برای درک متقابل و آگاهی بهتر و کامل‌تر از زندگی جوامع بشری از یکدیگر.


فقدان پروفسور عدل و جای خالی او برای یونسکو سنگین و عمیق خواهد بود.


ایرینا بوکووا


دبیرکل یونسکو


انتهای پیام/

برچسب ها: یونسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته