دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 10:21

درخواست از آلمان برای توقف صادرات سلاح به ترکیه

درخواست‌ها از دولت آلمان برای متوقف کردن صادرات سلاحش به ترکیه به‌دلیل تجاوز نظامی به خاک سوریه افزایش یافته است.
کد خبر : 254517

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، حکومت آلمان به‌تازگی با چندین درخواست برای توقف صادرات سلاح به ترکیه مواجه شده است. این درخواست‌ها بعد از آن انجام شد که گزارش‌هایی درباره استفاده ارتش ترکیه از تانک‌های لئوپارد آلمانی برای تجاوز نظامی به شهر عفرین واقع در شمال‌غربی سوریه منتشر شده است.


برخی از سیاستمداران آلمانی در راس درخواست کنندگان هستند و می‌خواهند دولت آلمان هرگونه قرارداد و توافق فروش تانک به ترکیه را لغو کند. این در حالی است که ارتش ترکیه عملیات خود را در شهر عفرین از روز شنبه آغاز کرده است.


روابط میان آلمان و ترکیه در سال‌های اخیر با تنش همراه بوده، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهند که برلین روز جمعه با ترکیه بر سر فروش سلاح و تانک به توافق دست یافته بود.


گرچه ترکیه مدعی است که از تانک‌های آلمانی برای مقابله با داعش در خاک سوریه استفاده می‌کند، ولی کارشناسان دفاعی معتقدند تصاویر منتشر شده از عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه نشان می‌دهند که از این تانک‌ها در جهت مقابله با گروه‌های کردی استفاده می‌شود.


در این راستا سیاستمداران راست و چپ آلمان متفق‌القول معتقدند باید مقابل صادرات سلاح و تانک به ترکیه ایستاد و از دولت این کشور خواسته‌اند تا موضع شفاف خود را درباره تجاوز نظامی ترکیه به عفرین سوریه بیان کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته