دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چینی‌ها نمی‌گویند «لطفا دست نزنید»!

خودروسازان چینی به روش بازاریابی چهره به چهره، آن هم در شلوغ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی تهران رو آورده‌اند.
کد خبر : 25443

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، این روزها کسانی که برج میلاد تهران می‌روند، در ورودی برج به جای اینکه با نمادهای ایرانی رو به رو شوند، چند خودروی رنگارنگ چینی را می‌بینند.


یکی از خودروسازان خوش‌شانس چینی که مدتی است فروش محصولاتش در کشور ما رونق گرفته است، با مستقر کردن چند دستگاه خودرو در ورودی برج میلاد نظر مشتریان را جلب می‌کند.


نمایندگان این خودروساز که با روی خوش از مردم استقبال می‌کنند، قیمت انواع خودروی تولیدی این کارخانه را در یک کاتالوگ به شکلی مرتب و منظم در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و اتفاقا به همه سوالات آنها به درستی و با حوصله پاسخ می‌دهند.


در هایپرمی شهرک اکباتان هم این خودروساز به همراه دیگر رقیب چینی‌اش فضای گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است. در آنجا هم تعداد قابل توجهی از نمایندگان دو خودروساز، بسیاری از مردم که برای خرید به این فروشگاه می‌‌روند را به طرف خودروهای چینی جذب می‌کنند.


هر دو خودروساز امکان این را فراهم کرده‌اند که مردم بتوانند از سیستم فنی خودروها بازدید کنند، داخل خودرو را ببینند و حتی سوار آن شوند. بر خلاف اجناس ایرانی، بر روی این خودروها عبارت «لطفا دست نزنید» دیده نمی‌شود.


با این حال از روز گذشته که پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شده‌ است، خبرنگار آنا با چند نمایندگی ایران خودرو تماس گرفت تا درباره نحوه پیش‌فروش سوالاتی بپرسد، اما جالب است بدانید همه کسانی که با آنها تماس گرفته شد یا از شرایط پیش‌فروش بی‌اطلاع بودند، یا قیمت نهایی محصول را نمی‌دانستد یا اصلا گوشی را بر نمی‌داشتند!


در چنین وضعی طبیعی است که خودروسازان چینی به زودی بخش قابل توجهی از بازار خودروی ایران را در دست بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب