دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 14:53
رئیس جمعیت هلال احمر:

ارائه خدمات توانبخشی به مصدومان زلزله زده کرمانشاه رایگان است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز جامع توانبخشی هلال احمر و بیمارستان فوق تخصصی نورافشار به زلزله‌زدگان رایگان است، افزود: تنها مصدومانی که دچار مصدومیت‌های شدید بودند و نیاز به خدمات توانبخشی فوق پیشرفته داشتند در بیمارستان نورافشار پذیرش شدند.
کد خبر : 254316

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روز پرستار با حضور در بیمارستان موقوفه فوق‌تخصصی نورافشار ضمن تقدیر از پرستاران بخش‌های مختلف اورژانس، بخش کودکان و سایر کلینیک‌ها، از مصدومان زلزله‌زده کرمانشاهی نیز عیادت کرد.


وی در حاشیه این مراسم در مورد آخرین خدمات هلال‌احمر به زلزله‌زدگان کرمانشاهی گفت: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما در کرمانشاه و سرپل ذهاب دچار مصدومیت و معلولیت شدند که با شناسایی کارشناسان هلال احمر به مراکز جامع توانبخشی سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه و استان‌های معین ارجاع شدند ما تا آخرین لحظه در کنار مصدومان زلزله کرمانشاه هستیم.


وی ادامه داد: ارائه خدمات توان‌بخشی و درمانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در مراکز توان‌بخشی هلال احمر و بیمارستان فوق تخصصی نورافشار به صورت رایگان است و هیچ گونه هزینه‌ای از این افراد دریافت نمی‌شود البته ما از این بیماران و خانواده‌های آنان تقاضا داریم صبور باشند تا همکاران ما بتوانند بر اساس پروتکل‌های درمانی به وظایف خود عمل کنند.


رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و روستای کوئیک داشتند 18 تا 20 مصدوم فلج نخاعی را دیدم و احتمال می‌دهیم تعداد این افراد بیش از این باید البته تمامی آنها در مراکز درمانی مختلف از جمله بخش خصوصی، سازمان بهزیستی، هلال احمر و از سوی خیرین تحت حمایت قرار گرفتند.


پیوندی در مورد آخرین وضعیت اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز گفت:‌ شرایط اسکان موقت مردم این مناطق صورت گرفته و رو به پایان است همچنین هم اکنون ساخت و نوسازی مسکن روستاییان در حال پیگیری است.


وی در مورد ارائه کمک هزینه به والدینی که در جریان زلزله نوزادان خود را به دنیا آورده‌اند نیز گفت: ‌در حال تجمیع اطلاعات از مراکز درمانی و سازمان ثبت‌ احوال هستیم تا بتوانیم به یک آمار کلی در مورد تعداد نوزادان متولد شده در زلزله برسیم و تا کنون حدود 90 نوزاد تحت پوشش حمایت‌های هلال احمر قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب