دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 12:35
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیوان محاسبات تخلفات بودجه‌ای دستگاه‌ها را روزانه گزارش دهد

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از گزارش‌های دیرهنگام دیوان محاسبات از تخلفات بودجه ای دستگاه‌ها گفت: درخواست داریم دیوان به روز این تخلفات را گزارش دهد.
کد خبر : 254262

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ارائه تذکر شفاهی، با اشاره به گزارش سخنگوی دولت از عملکرد بودجه ای امسال و گزارش روسای کمیسیون های مجلس اظهار داشت: مردم می پرسند که اگر اینقدر مملکت گل و بلبل است پس این همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چیست؟ آیا جز این است که این مشکلات از ما مسئولان است؟


وی ادامه داد: در یک موضوع مشخص مانند میزان رشد اقتصادی می بینیم که دو دستگاه دو عدد متفاوت را اعلام می کنند به گونه ای که یکی رشد بدون نفت را ۴ درصد و دیگری ۶ درصد اعلام می کند، این تناقض گزارش دستگاه ها هم جای تعجب دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه دیوان محاسبات برای تفریغ بودجه و مشخص کردن تخلف برخی دستگاه های اجرایی گفت: این طور نشود که مثل وقتی که احمدی نژاد رفت بگوییم ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان تخلف رخ داده، همین حالا هم عملکرد برخی دستگاه های اجرایی با قانون بودجه فاصله دارد و باید گزارش ها به روز باشد.


علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: در رابطه با اعلام تخلفات مقامات کشوری توسط دیوان محاسبات، نقصی در آئین نامه دیوان بوده که این اعلام فقط شامل حال فعلی ها می شود؛ این نقص برطرف شده و شامل حال قبلی ها نیز می شود و قابل پیگرد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته