دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 11:48
سرمربی تیم ملی والیبال:

خلاف مفاد قراردادم عمل کردم فدراسیون من را تنبیه کند/ تکذیب مذاکره «ساندرا» با فدراسیون هندبال

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت:حتما تک تک بندها را فدراسیون نظارت می کند و اگر من خلاف آن کار کنم، آنها حق دارند من را تنبیه کنند.
کد خبر : 254235

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نشست خبری ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران امروز برگزار شد. سرمربی تیم ملی والیبال در ابتدای صحبت‌هایش گفت:«اولین مسابقه ما در فرانسه و آرژانتین است و سپس روسیه و آمریکا. اگر به مسابقات جهانی برویم، عملا ۱۹ مسابقه خواهیم داشت که خستگی زیادی برای بازیکنان در پی دارد. در لیگ جهانی نیاز داریم از دو تیم استفاده کنیم.»


وی ادامه داد:« نکته مهم این است که جوانان و نوجوانان برنامه خاصی ندارند و از روز نخست می توانند در کنار باتجربه ها حضور داشته باشند و با منش آنها آشنا شده و از آنها یاد بگیرند.سال گذشته قرار بود از جوانان استفاده کنیم اما به دلیل فشرده بودن برنامه آن رده سنی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما امسال شرایط فرق خواهد داشت و‌می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.»


سرمربی تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش به فشردگی برنامه‌های تیم ملی اشاره کرد و گفت: «باید تاکید کنم که در اردو فقط ۲۸ بازیکن برتر حضور نخواهند داشت، چون همه می خواهند که جوانان در تیم ملی حاضر باشند. جام جهانی را هم در ایتالیا و بلغارستان داریم که امیدوارم با توافق مسئولان روبرو شویم و برای بازی های آسیایی به تیم ملی اصلی استراحت دهیم و از تیم «ب» در این رقابت‌ها استفاده کنیم. ضمن اینکه چون تدارک خیلی خوبی برای جهانی می‌خواهیم، امیدوارم در جام باشگاه های جهان هم با باشگاه مربوطه تعامل خوبی داشته باشیم تا ملی پوشان بتوانند بیشتر استراحت کنند. اعضای اصلی تیم ملی بزرگسال را باید سالم نگه داریم و در زمان نیاز از آنها استفاده کنیم.»


وی در ادامه در مورد بازگشت شهرام محمودی و عادل غلامی به تیم ملی گفت:« بارها گفته‌ام که شرایط عادل غلامی چگونه است. بحث مربوط به یک بازیکن باکیفیت است که در یک لحظه از خط قرمزها عبور کرد و قابل بخشش نبود. وقتی این تصمیم را گرفتم، خیلی متاسف شدم. او بعد از آن اتفاق شرایط حرفه ای من را درک کرد و متوجه شد که باید تکمین کند . برای مسابقات پیش رو تغییراتی خواهیم داشت و دوره انضباطی غلامی هم به پایان رسیده، اما ما نگاه ویژه ای به جوانان داریم و باید دید در رقابت با جوانان چه شرایطی خواهد داشت. در مورد محمودی هم باید بگویم بعد از جدایی اش با وی صحبت کردم و بعد از آن سیگنالی دریافت نکردم که می خواهد به فعالیت های ملی بازگردد. این خطرناک است که هر بار پیش قدم شوم بازیکنان را به تیم ملی بیاورم.»


کولاکوویچ در ادامه صحبت‌هایش و در پاسخ به این سوال که زمانی که در ایران نیست چه می کند و آیا در زمانی که در ایران حضور ندارد اقداماتی می کند که به والیبال ایران ربط داشته باشد گفت:« بعد از جام جهانی در ژاپن از مرخصی قانونی خودم استفاده کردم، اما دستیاران و آنالیزورهای من لیگ ایران را بررسی کردند و به همین دلیل شناخت و اطلاعات خوبی دارم. وقتی به ایران آمدم، با همه مربیان در لیگ ارتباط برقرار کردم و تنها مربیان کاشان، گنبد و ساری باقی مانده‌اند. محور اصلی صحبت های من درمورد بازیکنانی بود که عملکرد خوبی در تیمشان داشتند. برای همه مربیان ایرانی احترام قائل هستم و در نهایت نظر آنها را با نظر دستیاران هماهنگ کردم و بهترین خروجی را گرفتم، چون این بهترین راه است. به این شکل تیمی تشکیل شد تا به تیم ملی کمک شود. مربیان لیگ نه تنها تیم خود که مجبور هستند تیم مقابل خود را هم آنالیز کنند. به این ترتیب من با اسامی بازیکنانی روبرو شدم که توجه مرا به خود جلب کردند. آنالیز پرمحتوایی را به دست آوردم و درمورد لژیونرها هم اطلاعات خوبی دارم. درست است که سه ماه در ایران نبودم، اما شناخت و اطلاعات زیادی دارم.»


سرمربی تیم ملی همچنین در باره این موضوع که مرخصی شما 4 ماه شد و چرا مسابقات جام باشگاه های جهان در لهستان را از نزدیک تماشا نکرد گفت:«۱۴ ژانویه به ایران بازگشتم و سه ماه و‌ نیم در ایران نبودم. تا جایی که به مفاد قراردادم مربوط می شود می‌توانید از فدراسیون سوال کنید، چون دوست ندارم در مورد آن صحبت کنم. حتما تک تک بندها را فدراسیون نظارت می کند و اگر من خلاف آن کار کنم، آنها حق دارند من را تنبیه کنند. همانطور که لیگ ایران را بررسی کردم مسابقات جام باشگاه های جهان را هم زیر نظر داشتم؛ ضمن اینکه بندی در قراردادم در این خصوص وجود نداشت که من مکلف به انجام سفر به لهستان باشم. خودم هم بودجه ای برای سفر توریستی کنار نگذاشته بودم.»


کولاکوویچ در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا در مورد اینکه میلاد عبادی پور و معنوی نژاد هنوز نتوانستند برای بازی با آمریکا که قرار است در هفته چهارم لیگ جهانی برگزار شود اقدام کنند، در صورتی که ویزای این دو این دوبازیکن آماده نشود تیم در این بازی به مشکل برنمی‌خورد گفت:«اطلاعاتی در مورد عدم صدور روادید کسب نکرده ام که اگر اینگونه باشد،خوشایند نیست و تیم ملی در این بازی به مشکل بر می‌خورد.»


وی در ادامه در مورد انتخاب کادر فنی تیم ملی «ب»در مسابقات جاکارتا گفت:«برای انتخاب کادر فنی احتمالی باید بسیار دقت کنیم تا به فکر منافع والیبال ایران باشند، اما درمورد اسامی هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.»


کولاکوویچ در مورد برنامه های ضیایی، رئیس جدید فدراسیون نیز خاطر نشان کرد:«وقتی از سفر بازگشتم، با او‌ صحبت کردم و تمام برنامه هایی که اعلام کردم را به وی گفتم. امیدوارم یک جلسه دیگر با هم داشته باشیم تا بهتر و بیشتر بتوانیم با هم صحبت کنیم. ضیایی پیش از انتخاب به عنوان رئیس، نایب رئیس فعالی بود و تلاش های موثری برای توسعه والیبال در جهان داشت. امیدوارم که او ادامه مسیر دهد و راه موفقیت والیبال ادامه پیدا کند.»


وی در مورد لیست ۴۰ نفره‌ای که برای دریافت ویزای آمریکا اعلام کرده گفت:« اواسط تابستان آن لیست نوشته شد و در آن لیست گسترده عملا تمام اسامی که می توانستند در جام ملت های والیبال حضور داشته باشند را اعلام کردیم. برای سفر به آمریکا شرایط خاصی وجود دارد و مسئولان آمریکایی دنبال اسامی قطعی برای سفر به این کشور بودند. از آنجایی که ایران بازیکنان خیلی زیادی دارد، تمام اسامی مستعدی که می توانستند در لیست قرار بگیرند، نامشان نوشته نشد. فدراسیون ایران در تماس با فدراسیون آمریکا تلاش می کند تا اسامی نفرات جدیدی را به آن لیست اضافه کند. نمی دانم چطور این لیست در اذهان عمومی پخش شده است، چون دوست نداشتم اینگونه باشد.»


کولاکوویچ همچنین در پاسخ به این سوال که ضیایی در یک جمع غیررسمی گفته که شما قول هایی از اوگرفته است گفت:«بحث شلوغ بودن برنامه های تیم ملی را با ضیایی مطرح کردم و خواستم دو تیم ملی تشکیل دهیم که او هم در این خصوص قول های مساعدی داد. درباره برنامه های تدارکاتی هم باید بگویم که در جام واگنر حضور خواهیم داشت و چند دعوتنامه هم به تیم های مطرح ارسال کرده ایم و به محض قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.»


سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه و در پاسخ به دومین سوال خبر نگار ورزشی آنا در این مورد که گفته می‌شود که فرار است همسر وی به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران انتخاب شود گفت:«همسرم در صربستان شاغله و مربی است و هیچ صحبتی و توافقی با فدراسیون هندبال ایران نکرده‌است و هیچ موضوعی برای حضور او در تیم ملی هندبال بانوان وجود ندارد.»


وی همچنین در مورد اینکه چقدر در تیم ملی جوانگرایی خواهد کرد نیز گفت:«قطعا شانسی فراهم‌ خواهیم کرد برای جوانان مستعد ایرانی، چون ایران در رده پایه صاحب مقام است. بازیکن جوان با تلاشش باید به تیم ملی برسد و لیاقت خود را نشان دهد. همه ما در عرشه یک کشتی حضور داریم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته