دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 10:40

استقبال دبیرکل سازمان‌ملل متحد از آغاز مجدد مذاکرات صلح یمن

مذاکرات برای حل‌و‌فصل بحران یمن از امروز دوشنبه با واسطه‌گری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن از سرگرفته شد.
کد خبر : 2542

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «العهد»، دفتر خبری سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل از اعلام ازسرگیری مذاکرات صلح در یمن با میانجی‌گری «جمال بن‌عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور استقبال کرده است.


براساس این گزارش، «بان کی مون» از طرف‌های درگیر در بحران یمن خواست تا با انجام مذاکرات مسیر توافق را درپیش بگیرند.


«جمال بن‌عمر» امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم این خبر را به شما بدهم که پس از رایزنی با طرف‌های سیاسی و تماس‌های مستقیم‌ با «عبدالملک حوثی» رهبر جنبش انصارالله، با همه طرف‌ها به توافق دست یافتیم که برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی با هدف خروج از بحران کنونی، مذاکرات را از سر بگیریم.


وی افزود: من از این رویکرد مثبت استقبال و به شما اعلام می‌کنم که این جلسات امروز دوشنبه از سرگرفته می‌شود.


«بن‌عمر» از رهبران سیاسی در یمن خواست تا روحیه توافق و تفاهم داشته باشند تا بن‌بست سیاسی که یمن در آن به سر می‌برد پشت سر نهاده شود که این امر ضامن تکمیل روند مسالمت‌آمیز گذار به دموکراسی است که یمنی‌ها از سال 2011 آن را آغاز کرده‌اند.


فرستاده سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست تا به مسئولیت خود عمل کنند و به مذاکرات به عنوان راهی برای حل مسالمت‌آمیز بحران که همه طرف‌های سیاسی یمن بر سر آن توافق نظر دارند، پایبند باشند.


در همین حال جنبش انصارالله یمن نیز با از سرگیری مذاکره با نظارت فرستاده سازمان‌ملل به یمن موافقت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته