دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 09:29

ثبت‌نام 95 هزار نفر در کنکور سراسری/ بیش از 8 هزار نفر در تکمیل ظرفیت کنکور 96 پذیرفته‌شدند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام 95 هزار و 95 نفر در کنکور سراسری سال 97 خبر داد.
کد خبر : 254130

حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: ثبت‌نام در کنکور سراسری 97 از ساعت 16 روز گذشته آغاز شد و تا ساعت 24 هشتم بهمن ادامه دارد. به داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت‌نام خود را به روز پایانی نسپارند و با مطالعه دقیق دفترچه راهنما زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهند.


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: کنکور 97 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور و کد رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


وی تاکید کرد: هزینه اولیه ثبت‌نام در هر یک از گروه‌های آزمایشی 5 گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی 220 هزار ریال است و اگر داوطلبان مایل باشند که در رشته دوم نیز ثبت‌نام کنند باید 220 هزار ریال دیگر بپردازند. همچنین اگر داوطلبان علاقه‌مند به رشته‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی باشند برای انتخاب این علاقه‌مندی باید 110 هزار ریال دیگر پرداخت کنند.


توکلی گفت: پرداخت‌های آزمون سراسری 97 منحصرا اینترنتی است و داوطلبان با کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آنها فعال است می‌توانند هزینه ثبت‌نام را بپردازند.


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور درباره نتایج تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 96 گفت: اسامی پذیرفته‌‌شدگان‌ رشته‌‌های مختلف‌ تحصیلی در مرحله تکمیل ظرفیت و یا ظرفیت‌های جدید دوره‌های روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی درآزمون سراسری سال 96 امروز سه‌شنبه 3 بهمن اعلام می‌شود.


پذیرفته شدن 8 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 96


وی ادامه داد: 8 هزار و 421 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 96 پذیرفته شدند که 4 هزار و 231 نفر زن و 4 هزار و 190 نفر مرد هستند. پذیرفته‌شدگان باید بعد اعلام اسامی باید به دانشگاه محل قبولی مراجعه و برای ترم آینده ثبت‌نام کنند.


به گفته توکلی، همه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانستند با در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. این مرحله از تکمیل ظرفیت برای رشته‌های باآزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بود که ظرفیت آنها پر نشده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته