دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 14:56

برگزاری آزمون آسکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم

آزمون آسکی درس اصول و مهارت‌های پرستاری برای دومین بار در مرکز مهارت‌های بالینی واحد جهرم برگزار شد.
کد خبر : 253944

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این آزمون که استادان هیاًت علمی رشته پرستاری و مربیان بالینی حضور داشتند، تعداد ۲۷ نفر از دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ شرکت کردند و در پایان رضایت دانشجویان از این آزمون به روش مصاحبه کیفی ارزیابی شد.


امروزه به منظور ارزیابی توانمندی دانشجویان و فراگیران رشته‌های تخصصی به ویژه در گروه های پزشکی و رشته های وابسته به آن برگزاری یک شکل بالینی ساختارمند که قادر باشد به نحو مطلوب و عینی سطح و میزان شایستگی فراگیران را با حفظ اعتبار یک آزمون حفظ کند، بسیار مورد توجه و استفاده نظام‌های آموزشی معتبر واقع شده است.


شناخته شده‌ترین روش برای آزمودن مهارت‌های بالینی،آزمون بالینی ساختار دار عینی «OSCE» است که بیش از هر آزمون بالینی دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است آزمون بالینی ساختار یافته عینی (Objective structured clinical Examination) که به طور خلاصه OSCE (آسکی ) خوانده می شود، نخستین بار از سوی پروفسور هاردن مطرح شد.


این آزمون شامل چندین ایستگاه است که در هر ایستگاه از داوطلب خواسته می‌شود یک وظیفه یا عمل معین مثل گرفتن شرح حال یا یک معاینه فیزیکی را برای یک ارگان خاص انجام دهد، در هر ایستگاه از یک طرح نمره‌گذاری استاندارد شده، استفاده می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب