دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 14:49
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

نهادهای دولتی باید در مراقبت از محیط‌ زیست پیش‌قدم باشند

مرجع تقلید شیعیان بهره‌مندی از هوای پاک و محیط‌ زیست سالم را حق همه انسان‌ها و تلاش برای حفظ محیط‌زیست را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: مسئولان و نهادهای دولتی باید در مراقبت از محیط‌زیست پیش‌قدم باشند.
کد خبر : 253940

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اظهار داشت: امروزه شدت آلودگی هوا اثرات زیانباری بر انسان و محیط‌زیست داشته و مسئولان امر باید منشأ و علل این آلودگی‌ها را یافته و با آن‌ها مقابله کنند.


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط‌زیست در آموزه‌های دینی، سیره اهل‌بیت(ع) و علمای اسلام، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) در خطبه‌ها و روایات متعدد، اهمیت آب، زمین، طبیعت و حیوانات را متذکر شده و مسئولیت انسان برای حفظ و حراست از این منابع حیاتی و آیات الهی را مورد تأکید قرار داده‌اند.


مرجع تقلید شیعیان بهره‌مندی از هوای پاک و محیط‌زیست سالم را حق همه انسان‌ها و تلاش برای حفظ محیط‌زیست را یک وظیفه شرعی دانست و افزود: مسئولان و نهادهای دولتی باید در مراقبت از محیط‌زیست پیش‌قدم باشند، از جمله اینکه شهرداری‌ها در شهرسازی باید علاوه بر معماری اسلامی، مسائل زیست‌محیطی را نیز رعایت کنند.


وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان باید نسبت به وظایف و تکالیف خود در برابر محیط‌زیست متعهد بوده و در انجام آن‌ها قصور و اهمال نداشته باشند، تصریح کرد: اهتمام و توجه به حفاظت از محیط‌زیست، در حقیقت خدمت به مردم، جامعه و آیندگان است و در نزد پروردگار متعال دارای اجر و ارزش بسیار خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب