دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 14:53
رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران:

تکذیب ادعای حمل بار بیش از ظرفیت سانچی/ رمزگشایی از جعبه سیاه تا پایان هفته

رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، از تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی سانحه سانچی خبر داد.
کد خبر : 253931

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسین هاشمی تختی‌نژاد با اشاره به جزییات جلسه امروز دوشنبه (٢بهمن ماه) کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، گفت: امروز بررسی سانحه نفتکش ایرانی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و معاونان وی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیر کل آسیایی و اقیانوسیه وزارت خارجه و مسئولان شرکت ملی نفتکش صورت گرفت.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این جلسه در خصوص محموله نفتکش ایرانی، میزان بار، مقصد و همچنین شایعات پیرامونی آن بحث و بررسی های بسیاری صورت گرفت، افزود: در این نشست ادعا و شایعات مطرح در خصوص بارگیری بیش از ظرفیت نفتکش ایرانی رد شد زیرا بارگیری این نفتکش طبق ظرفیت قانونی بوده است.


نظارت دقیق بر استانداردهای نفتکش اعمال شده است


نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق توضیحات مسئولان مربوطه مشخص شد که نظارت دقیقی بر استانداردهای نفتکش از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعمال شده و تابیده های فنی و ایمنی نیز اخذ شده است.


هاشمی تختی نژاد با تکذیب برخی شایعات مبنی بر اینکه مقصد نفتکش سانچی کره شمالی بوده است، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده مبدا این نفتکش عسلویه و مقصد آن کره جنوبی بوده است.


وی با تاکید بر اینکه اولین اطلاع رسانی در خصوص نفتکش سانحه دیده سانچی از سوی کشور کره جنوبی انجام شده است، گفت: پس از اطلاع از حادثه کمیته اضطرار و بحران به دستور معاون اول رئیس جمهور آغاز به کار کرده است.


احتمال وقوع حادثه‌ای غیر از تصادف دو کشتی منتفی است


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه احتمال وقوع حادثه ای غیر از تصادف در خصوص نفتکش ایرانی منتفی است، افزود: بررسی های اولیه هر نوع تعمد در برخورد دو کشتی را نفی کرده است.


وی ادامه داد: نکته ابهمامی که مطرح شده و باید رفع شود این است که چرا هیچ یک از سرنشینان کشتی امکان اطلاع‌رسانی و استفاده از سیستم های آلارم را نداشته‌اند.


هاشمی تختی نژاد همچنین از رمزگشایی جعبه سیاه سانچی نهایت تا جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: جعبه سیاه این نفتکش با حضور نمایندگانی از ایران، کره جنوبی، چین، پاناما و بنگلادش رمزگشایی می شود.


رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: اعلام نتایج نهایی بررسی ها به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته