دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 11:05
در حاشیه دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی؛

روایت رئیس مجلس سنگال از دیدار با امام خمینی(ره)

رئیس مجلس سنگال در حاشیه دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی از ارادت خود به امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت.
کد خبر : 253804

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیداری با مصطفی نیاس رئیس مجلس سنگال داشت.


مصطفی نیاس رئیس مجلس سنگال در حاشیه این دیدار به آشنایی خود در گذشته از ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته 7 مرتبه با امام خمینی(ره) ملاقات داشتم که 3 بار از این دیدارها در جماران صورت گرفت. من، آن زمان فرستاده ویژه سازمان ملل و دبیر کمیته میانجی‌گری درباره جنگ عراق و ایران بودم.


وی یادآور شد: در واقع این کمیته پیشنهادات ویژه درباره جنگ ایران و عراق را مطرح می کرد و قرار شده بود مسأله به وزرای خارجه ایران و سنگال واگذار شود و من که آن زمان به عنوان وزیر خارجه با دکتر ولایتی در این خصوص همکاری داشتم.


مصطفی نیاس ادامه داد: آیت الله خمینی احترام ویژه‌ای برای من قائل بود و من همیشه علاقمند به دیدار با ایشان بودم. ایشان به من می گفتند اسم شما مصطفی است و هم نام پیامبر اسلام است؛ پیامبری که همواره به دنبال حقیقت بوده است.


رئیس مجلس سنگال همچنین اظهار کرد: زمانی که آیت الله خمینی از دنیا رفت، گویی پدر معنوی خود را از دست داده بودم و تا حدود یک ماه بعد از این فقدان، برای ایشان دعا می کردم و نماز می خواندم؛ اکنون که مجدد عکس ایشان را دیدم دوباره حس و حال همان روزها در من زنده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب