دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1394 - 15:10
با حضور در مراسم نماز جماعت دانشگاه آزاد

امام جمعه سروستان: اگر ازدواج‌ها بر اساس معرفت باشد، شاهد طلاق نیستیم

امام جمعه سروستان گفت: امروز که آمار طلاق در کشور ما به مرحله حادی رسیده به این خاطر است که زوجین نسبت به هم معرفت ندارند و این وظیفه روحانیون و دانشگاه است که در ایجاد و شناخت این معرفت برای جوانان تلاش کنند.
کد خبر : 25374

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی با شرکت در مراسم نماز جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در بین نمازگزاران این مسجد با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با توجه به درس‌های زندگی این بزرگوار، اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) قبل از اینکه حضرت محمد(ص) به پیامبری برگزیده شوند، نسبت به ایشان شناخت داشت و این شناخت باعث الگوپذیری ایشان شده بود.


وی با توجه به اینکه حضرت خدیجه(س)از اولین نفراتی بود که به پیامبر ایمان آورد، افزود: ایشان تمام اموال و زندگی خود را در راستای تبلیغ دین برای پیامبر در طبق اخلاص گذاشت و انفاق کرد و این مسئله این درس را به ما می دهد که دارا بودن صفات انسانی کاری به زن و مرد بودن ندارد و این صفات است که باعث جاودانگی انسان می شود. ضمن اینکه در برابر این بخشش هیچ چیز از پیامبر مطالبه نکرد.


امام جمعه سروستان حمایت از رهبر و امام، امانت‌دار بودن، عدم خیانت به همسر و معرفت را از جمله درس‌های زندگی حضرت خدیجه(س) برشمرد و ادامه داد: اینکه امروز آمار طلاق در کشور ما به مرحله حادی رسیده است به این خاطر است که زوجین نسبت به هم معرفت ندارند و این وظیفه روحانیون و دانشگاه است که در ایجاد و شناخت این معرفت برای جوانان تلاش کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته