دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ثبت‌نام بزرگترین رقابت علمی کشور رسما آغاز شد

ثبت‌نام کنکور سراسری از دقایقی پیش آغاز شد و تا 8 بهمن ادامه دارد.
کد خبر : 253609

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌توانند در 5 گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه کنکور بدهند.


کنکور ۹۷ برای‌ پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی‌ و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


کنکور سراسری 7 و 8 تیر 97 برگزار می‌شود و نتیجه اولیه این آزمون دهه اول مرداد و نتیجه نهایی نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود.


داوطلبان برای ثبت‌نام باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دانلود کنند و پس از مطالعه دقیق این دفترچه ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود.


سازمان سنجش در اطلاعیه خود تاکید کرده است در طی مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری شود.


داوطلبان در صورتی که در مراحل ثبت‌نام در سیستم به مشکلی برخورد کردند، پنجره‌های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت‌نام را آغاز کنند.


ثبت‌نام زمانی تکمیل شده که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی دریافت شود.


داوطلبان در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند ثبت نام می توانید با شماره 02636270057 و 02636270058 و 02636270059 تماس گرفته و یا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام کنند. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت 8:30 صبح الی 12 و بعداز‌ظهر از ساعت 13:30 الی 15 بجز ایام تعطیل است.


داوطلبانی که درباره اطلاعات سوابق تحصیلی با مشکل مواجه شوند (عدم مشاهده سوابق تحصیلی و یا مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی) لازم است به سایت آموزش و پرورش به نشانی https://dipcode.medu.ir مراجعه نمایند


داوطلبان بایستی انواع کارت های اعتباری (شماره سریال ثبت‌نام 12 رقمی) لازم برای ثبت نام آزمون سراسری سال 1397 را قبلا از طریق سایت سنجش خریداری کنند.


آن دسته از داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی، غیر دولتی و غیرانتفاعی هستند می‌توانند قبل از آغاز ثبت‌نام یا ویرایش، کارت علاقه‌مندی (به مبلغ 11 هزار ریال) را خریداری و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.


داوطلبان که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی و انسانی) علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر هستند لازم است قبل از آغاز ثبت‌نام یا ویرایش، کارت اعتباری (به مبلغ 220 هزار ریال) را خریداری و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.


داوطلبان که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی و انسانی) علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز باشند باید قبل از آغاز ثبت‌نام یا ویرایش، کارت اعتباری (به مبلغ 220 هزار ریال) را خریداری و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.


علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی لازم نیست کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.


همچنین داوطلبان می‌توانند پس از پایان مراحل ثبت‌نام و از طریق ویرایش اطلاعات، علاقمندی‌ها را ثبت کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته