دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 15:20

افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان

دانشگاه پیام نور استان اصفهان در راستای تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری با شهرک علمی– تحقیقاتی تفاهم نامه‌ای امضا کرد.
کد خبر : 253545

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار کرد: تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری مقدمه‌ای است برای راه اندازی مرکز رشد مقدماتی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم که بیشتر تمرکز آن روی کارآفرینی و تولید ثروت از راه علم و همچنین اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است.


یوسفی افزود: با راه اندازی این مرکز واحدهای فناور از پشتیبانی‌های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار می‌شوند.


وی ادامه داد: این مرکز خلاقیت و نوآوری به زودی در یک مکان مناسبی که مورد تایید کارشناسان ستاد مرکزی و شهرک علمی - تحقیقاتی هم قرار گرفته است، افتتاح خواهد شد.


یوسفی در راستای نقش شهرک علمی- تحقیقاتی در این مرکز اظهار کرد: شهرک علمی- تحقیقاتی متولی اصلی فناوری‌های و استقرار واحدهای فناور در قالب مرکزهای خلاقیت و فناوری، و شرکت‌های دانش بنیان است و یک نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مراکز را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل حمایت و پشتیبانی می‌کند.


وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه اقداماتی از جمله پشتیبانی‌های مالی و معنوی برعهده شهرک علمی- تحقیقاتی است و اقداماتی شامل تامین مکان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و مادی از واحدهای فناور هم بر عهده دانشگاه پیام نور است.


رئیس دانشگاه پیام نوراستان اصفهان گفت: گروه‌های فناور مربوط به دانشگاه پیام نور که شامل دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان هستند و یا افراد بیرونی که به نوعی با مجموعه دانشگاه همکاری داشته باشند طی ضوابطی که تعیین شده ارزیابی می‌شوند و اگر ایده آنها در حدی است که قابلیت پذیرش در مرکز خلاقیت و نوآوری دارد پذیرفته می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته