دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 10:18
در پیامی به دکتر سلحشور تاکید شد:

طوری عمل کنید که همه ارکان دانشگاه صنعت نفت با افتخار از شما یاد کنند

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در پیامی به سرپرست جدید این دانشگاه نکات مهمی را یادآوری کردند.
کد خبر : 253522

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در نامه این دانشجویان آمده است: «مقدماً انتصاب جنابعالی به عنوان سرپرست دانشگاه با قدمت و ریشه‌دار صنعت نفت را به شما تبریک عرض می‌نماییم و رجای واثق داریم که بی شک شاکر خداوند متعال هستید به جهت قرار گرفتن در این جایگاه خطیر. مسئولیتی بالقوه خطیر که تقارن زمانی‌اش با برهه کنونی، اهمیت‌اش را بیش از پیش بر همگان بالاخص خانواده بزرگ صنعت نفت و دانشگاهیان این صنعت آشکار نموده است. زمانه حساس کنونی چنانکه لازمه هر زمانه حساسی است، نیازمند اتخاذ تصمیماتی است که حریت و درایت و تدبر، ارکان رکین آن را تشکیل می‌دهند و ما دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت امیدواریم چنین خصایص مدیریتی را در شما و تصمیماتتان ببینیم.


ما دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعت نفت براساس حقوق و رسالتمان و به پشتوانه تجارب تلخ‌مان در گذشته نزدیک بر خود لازم می‌بینیم در همین بدو تصدی سرپرستی جنابعالی، پافشاری و اصرار خود بر مواضع و خواسته‌های روشن و برحق خویش را چندباره خدمت جنابعالی تکرار نماییم و بگوییم که تغییرات مدیریتی در سطح دانشگاه صنعت نفت را نه یک هدف، بلکه یک مطلع بر راهی طولانی می‌دانیم. راهی که به وضوح باید احیاگر ارزش‌های والای دانشگاه صنعت نفت در تمامی سطوح و جوانب آن باشد. راهی که تأمین‌گر منافع مشترک هم دانشجویان و دانش‌آموختگان، هم هیئت علمی، هم کارکنان و هم مسئولین صنعت بزرگ نفت باشد.


ما به عنوان بخشی از سرمایه انسانی متخصص در حوزه نفت و گاز عدم این همگرایی منافع و اهداف و برخورد غیرکارشناسانه و جزیره‌ای را به نفع هیچ بخشی از صنعت نفت نمی‌دانیم و ردپای اینگونه تصمیمات خلق‌الساعه را به روشنی در تمامی فجایع این روزهای صنعت نفت می‌بینیم. فجایعی که به جز زیان‌های مالی آنچنانی برای میهن عزیزمان، ضرباتی سهمگین به روان این ملت نجیب و خانواده داغ‌دیده صنعت نفت وارد آورده است.»


دانشگاه صنعت نفت دانشگاهی با تراز جهانی است


«جناب آقای دکتر سلحشور، در حکم انتصاب جنابعالی با بخشی از مأموریت‌ها و انتظارات از شما مواجه هستیم که شنیدن‌شان علی‌القاعده می‌بایست دلگرممان می‌کرد. لکن شفاف بگوییم که به هیچ وجه موجبات دلگرمی ما را فراهم نمی‌آورد. در حکم انتصاب شما صحبت از ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های حرفه‌ای و مهارتی و ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت نفت شده است. مواردی که پارادوکسی آشکار و عملی با سیاست‌های چهار ساله اخیر وزارت نفت در قبال دانشگاه صنعت نفت داشته است. چگونه می‌توان ذکر این مأموریت‌ها را جز در قالب کلیشه‌های حکم انتصاب یک سرپرست دانشگاه تفسیر نمود وقتی که گام‌های عملی وزارت نفت، درست در نقطه مقابل این انتظارات بوده است.


در ادامه این پیام تاکید شده است: چگونه می‌توان انتظار داشت که با حذف امتیازات اصلی این دانشگاه در جذب دانشجویان نخبه و برتر شاهد چنین پیشرفت‌های شگرفی باشیم وقتی دانشجو را رکن اصلی این گام‌های ترقی‌خواهانه بدانیم. برگزاری دوره‌های فنی و مهارتی و ارتباط صنعت و دانشگاه را چگونه می‌توان بیش از این از معنا تهی نمود، وقتی که تمامی راه‌های سنتی ارتباط دانشگاه با صنعت نفت، بویژه برجسته‌ترین آنها یعنی جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه با حکمی سلیقه‌ای مسدود گشته است و ایشان از حضور در صنعت نفتی که سال‌ها برای آن آموزش دیده بودند منع شدند و حتی حکمیت قانون نیز گره‌گشای این سد نشد.


در بخشی از حکم انتصاب جنابعالی، از قرار گرفتن دانشگاه در تراز علمی دانشگاه‌های معتبر کشور سخن به میان آمده است. لکن اگر گذر ایام و دوری از فضای دانشگاه به علت اشتغال و تصدی پست‌های وزارتی‌تان، سبب رنگ باختن دانسته‌هایتان نشده باشد، بهتر از هر فرد مطلعی می‌دانید که دانشگاه صنعت نفت در حوزه تخصصی خود، دانشگاهی با تراز جهانی است و گواه این مدعا درجه‌بندی علمی دانشگاه‌های صنعت نفت جهان می‌باشد و این سطح علمی در میان دانشگاه‌های معتبر کشور در حوزه نفت و گاز بی رقیب و بلامنازع است و نشان این برتری‌های علمی را می‌توان در تمامی محک‌های معتبر علمی به وضوح دید.


کافی است به نفرات برتر کنکورهای تخصصی صنعت نفت در مقطع کارشناسی ارشد در سال‌های نه چندان دور سری بزنید. فلذا از جنابعالی انتظار داریم که جهت قرارگیری تراز علمی دانشگاه میان سه دانشگاه معتبر جهان در حوزه نفت و گاز گام بردارید و با اتخاذ سیاست های صحیح، روال نزولی قهقرایی گذشته را طی ننمایید.»


بیش از پیش زمان را قربانی نکنید


جناب آقای دکتر سلحشور، به وضوح خدمتتان می‌گوییم که شما و مدیریتتان در مقابل دیدگان کاملاً بازی هستید که از بد روزگارتان دیگر فریب شعارها و وعده‌ها را نمی‌خورند. شما در جایی مسئول شده‌اید که دانشجویانش معنای مسئول (مورد سوال قرار گرفته) را به درستی درک کرده‌اند و دیگر بر سر دو راهی باور دم خروس و یا قسم حضرت عباس گیر نمی‌کنند و دیگر بر سر حقوقشان و از آن مهم‌تر، منافع عالیه نظام و میهن گلگون‌کفنشان، با فرد یا افرادی به معامله‌های باخت-باخت نخواهند پرداخت.


جناب آقای دکتر سلحشور، همچنان امیدواریم که انتصاب شما موجبات وقوع اوامر خیر در سطح دانشگاه صنعت نفت در معنای خاص آن و صنعت نفت در معنای عام آن گردد و مراعات سیاست‌ها و اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صنعت نفت و دانشگاه صنعت نفت از جمله انتظارات ما از جنابعالی است و لذا در گام نخست انتظار می‌رود که جهت اثبات عزم و اراده‌تان برای حل مشکلات، کارگروهی که خودتان بانی آن بوده‌اید را تشکیل داده و به سرعت نتایج آن را اعلام نمایید و بیش از پیش زمان را قربانی نکنید که صبر و عمر ما نامحدود نیست.


امیدواریم که با تدبیر و درایت و تعهد جنابعالی، شاهد گذر از این برهه پرتنش در تاریخ دانشگاه صنعت نفت باشیم و در فضای تعامل بجای تقابل بتوانیم موجبات سربلندی روزافزون کشور عزیز خویش را فراهم آوریم. امیدواریم تبدیل به نام نیکی شوید که همه ارکان دانشگاه صنعت نفت تا مدت‌ها با افتخار از شما یاد کنند و نه به عنوان رونوشتی خفت‌آلود در پی حکم انتصاب جانشین و خلف‌تان.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته