دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید دنا ناگهان به صرفه شد

با وجود اختلاف ایران خودرو و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری خودروی دنا، پیش فروش این خودرو از امروز با همان قیمت مورد نظر شورای رقابت آغاز شد.
کد خبر : 25351

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مدت‌هاست که شورای رقابت به عنوان نهاد ناظر قیمت‌گذاری و ایران خودرو به عنوان تولیدکننده بر سر تعیین قیمت دنا کشمکش دارند. به اعتقاد شورای رقابت این خودرو همان سمند توسعه یافته است که قیمت مناسب برای آن 42 میلیون تومان است، اما ایران خودرو قیمت فروش منطقی آن را 46 میلیون تومان عنوان می‌کند.


با بالا گرفتن اختلاف‌ها بر سر قیمت‌گذاری دنا، سال گذشته ایران خودرو اعلام کرد قیمت اعلامی از سوی شورای رقابت برای تولید به صرفه نیست و به همین دلیل پس از تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته، درباره نحوه تولید دنا در سال جدید تصمیم گیری خواهد شد.


اطلاعات دریافتی از ایران خودرو نشان می‌دهد در سال 94 بیش از 4 هزار و 100 دستگاه از خودروی دنا تولید و بیش از 5 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است.


با این حال آغاز پیش فروش دوباره دنا این سوال را در ذهن مشتریان ایجاد کرده که قیمت نهایی این خودرو چقدر خواهد بود؟


در این زمینه رئیس شورای رقابت به خبرنگار آنا گفت: ایران خودرو هیچ مجوزی برای افزایش قیمت دنا دریافت نکرده و قیمت نهایی آن در سال جاری همان 42 میلیون تومان خواهد بود.


رضا شیوا با بیان اینکه اطلاعات شورای رقابت نشان می دهد در سال جاری هیچ تغییر قیمتی در حوزه تولید خودرو ایجاد نخواهد شد، افزود: حتی در یک مورد شکایت واصله به شورای رقابت از سوی یکی از خریداران دنا مبنی بر گران فروشی این خودرو، موضوع به ایران خودرو منتقل شد و پاسخ مدیرعامل شرکت به این شکایت آن بود که قیمت دریافتی از مشتری همان 42 میلیون تومان مصوب است.


به گفته وی، وقتی ایران خودرو پیش فروش دنا را دوباره آغاز کرده، به مفهوم آن است که قیمت مصوب شورای رقابت دارای صرفه اقتصادی است.


دریافتی نقدی طرح پیش فروش این خودرو برای تحویل مهر ماه امسال 24 میلیون تومان و برای تحویل آبان ماه 23 میلیون تومان است. مابقی قیمت خودرو هنگام تحویل آن دریافت می‌شود.


پیش از این معاون فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 11 هزار تعهد تحویل خودروی دنا وجود داشته است، گفته بود: از ابتدای سال جاری انجام تعهدات سال گذشته با پرداخت دیرکرد آن به مشتریان در دست انجام است و این تعهدات تا پایان خردادماه سال جاری به صفر می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته