دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 12:20
عضو کمیسیون بهداشت در نطق میان‌دستور:

تلاش دشمنان برای تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به تقابل با نظام است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس‌‌‌، گفت: در سال‌های اخیر دشمنان تلاش کرده‌اند رقابت‌های انتخاباتی در نظام را به رقابت با نظام تبدیل کنند.
کد خبر : 253426

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن علیجانی زمانی امروز (یکشنبه 1بهمن) در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که در حال حاضر شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت است و جا دارد که شکر گذار خداوند باشیم که با رهبری امام خمینی (ره) و قیام ملت فهیم و با تمسک به اسلام و فرهنگ اهل بیت ما را از سلطه بیگانگان نجات داد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم که خون آنها این شجره طیبه را آبیاری کرده و همچنین تقدیر از خانواده شهدای خدمت و تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار، گفت: همه میدانیم در این 40 سال دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم، لیکن پاره‌ای از نارسایی هایی در حوزه‌های مذکور یاد می‌شود که ناشی از علل درونی و علل بیرونی است.


جاذبه فرهنگی برای جوانان در حال کاهش است


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: در عرصه فرهنگی، جاذبه فرهنگی در حال کاهش است و باید بدانیم فرهنگ اساس هر کاری در کشور است، کشورهایی که بازارهای بزرگ اقتصادی را فتح کرده‌اند قبل از آن کشور مورد نظر را فتح فرهنگی کرده‌اند.


وی، اضافه کرد: عدم رعایت عدالت اجتماعی و ایجاد فاصله طبقاتی و دور شدن مسئولین از متن مردم و زیست مردمی منجر به کاهش اعتماد عمومی و آسیب‌های اجتماعی شده است، تبعاتی مانند افزایش نرخ طلاق کودکان کار، معتادان متجاهر و حاشیه نشینی را در پی داشته و همچنین برخی از والدین به علت گرافتاری‌های اقتصادی نمی‌توانند برای نظارت بر فرزندان خود در فضای مجازی زمان کافی داشته باشند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی باید فکر عاجل برای مشکلاتی چون معیشت، بیکاری، رکود اقتصادی، عدم مدیریت واردات، فشار بر بازنشستگان، ناکارآمدی بانک‌ها و موسسات مالی، فضای کسب و کار ضد تولید، فشار سنگین مالیاتی، حجم بزرگ دولت و ارتکاب به فروش نفت شود.


تلاش دشمنان برای تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به رقابت با نظام است


علیجانی زمانی، گفت: در حوزه عمرانی به دلیل عدم استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و واگذار نکردن پروژه‌های نیمه تمام به تعاونی‌های فراگیر دچار مشکلات روز افزون در اشتغال شده‌ایم، در حوزه سیاست نیز عدم هماهنگی نیروها و جریان‌های سیاسی درون نظام و بعضا تکوین یکدیگر مشکلاتی را به‌وجود آورده و در سال‌های اخیر دشمنان تلاش کرده‌اند رقابت‌های انتخاباتی در نظام را به رقابت با نظام تبدیل کنند.


نیروهای مسلح برای همه جریان‌های سیاسی هستند نه درکنار جریان‌های سیاسی


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: در حوزه دفاعی و امنیتی اگرچه ایران در منطقه خوش درخشیده اما نباید فراموش کنیم که دفاع و امنیت در ایران مردم پایه است و باید تلاش شود که رابطه مردم و مسئولین بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، یادآور می‌شوم که نیروهای مسلح برای همه جریان‌های سیاسی هستند نه درکنار جریان‌های سیاسی.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس‌‌‌، گفت: عمل به فرامین امام و مقام معظم رهبری، ساماندهی تمام فعالیت‌ها حول سه محور اقتصاد مقاومتی، تعالیم و مقاوم‌سازی فرهنگ و پیشرفت علم و فناوری که در سیاست‌های کلی برنامه ششم به آنها اشاره شده راهکار برون رفت از مشکلات است.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: حوادث اخیر ضرورت وحدت و گفت‌وگوی ملی و تعامل جریان‌های سیاسی درون نظام با یکدیگر را بیشتر مورد تاکید قرار داد که این مسئله در سال 95 در مجلس مطرح شده بود، جا دارد تشکر کنیم از سید محمد خاتمی که در دیدار با تعدادی از نمایندگان گفت که پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و پشت سر حضرت رهبری باشیم و از نظر ما این راهبرد کلی اصلاح‌طلبان است.


علیجانی زمانی، ادامه داد: در سال 92 به دلیل منافع ملی و مصلحت جامعه وارد ائتلافی ارزشمند شدیم، بدخواهان در موج سواری بر اعتراضات به حق مردم سه مورد را نشانه گرفته بودند، شیرینی انتخابات اردیبهشت ماه امسال، امنیت و جایگاه ایران در منطقه و حضور فرامنطقه‌ای ایران، انتقام از پیروزی‌های جبهه مقاومت و دستاوردهای حضور مستشاری جمهوری اسلامی که با حول و قوه اللهی و حضور به‌موقع مردم موج‌سواری آنان در هم شکست.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اضافه کرد: اقتصاد و معیشت مردم باید به‌صورت جدی‌تر در دستور کار قرار بگیرد و در عین حال نحوه بروز اعتراضات و بیان مطالبات طبق اصل 27 قانون اساسی محقق شود، البته در این بین ضمن تاکید بر نقد دولت یادآور می‌شوم که نباید مغرضانه دولت را هدف قرارداد و آن را تضعیف کرد، لذا هیات رئیسه مجلس نیز باید نظارت مجلس و ابزارهای آن را تقویت کند و مصلحت اندیشی را به قاطبه نمایندگان واگذار کند.


استقلال سیاسی شهرری و تجریش ناقص است


وی، گفت: باید برای دیگر مشکلات کشور مانند آلودگی هوا، ترافیک و بافت فرسوده مخصوصا در تهران چاره اندیشی شود و ری نیز به‌عنوان قبله تهران استقلال سیاسی ناقصی دارد و شورای شهر مستقلی را ندارد، تجریش نیز دارای شرایط مشابه‌ای است، امیدواریم در انتخابات شورای شهر این مشکل برطرف شود که مطالبه بیشتر مردم است.


تدام قطار شهری تا پردیس و اسلامشهر یک نیاز است


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس‌‌‌، در پایان خاطرنشان کرد: مسکن مهر پردیس هنوز به سرانجام نرسیده و بیمارستان دولتی ندارد و همچنینی قطار شهری باید تا پردیس و اسلامشهر امتداد پیدا کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب اسلامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته