دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 14:02
با هدف فرهنگ سازی تفکیک پسماند؛

دانش آموزان فعال کلبه بازیافت «بُن کتاب» دریافت می‌کنند

طرح تشویقی «کتاب سبز» با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه پسماند خشک برای نخستین بار در مدارس ناحیه 3 منطقه 5 به صورت پایلوت اجرا شد.
کد خبر : 253415

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غفار خانی، سرپرست ناحیه 3 از همکاری کارشناسان آموزش بازیافت در مدارس منتخب ناحیه خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ تفکیک پسماند و ترغیب دانش‌آموزان به کتاب خوانی با اجرای طرح «کتاب سبز» دانش‌آموزان ضمن تحویل پسماند خشک به کلبه بازیافت مدارس بُن شهر کتاب هدیه می‌گیرند. این طرح که برای نخستین بار در مدارس ناحیه 3 به اجرا در آمد به زودی در سرای محلات نیز برگزار خواهد شد.


وی افزود: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت شهر کتاب مجتمع بوستان، دانش‌آموزان برای تهیه کتاب با بن‌های اهدایی، از طریق مدارس منتخب به این مرکز مراجعه کرده و اقدام به تهیه کتاب می‌کنند.


خانی گفت: این گونه طرح‌های آموزشی – تشویقی در راستای ترغیب و حساس سازی لایه‌های مختلف اجتماعی برای حفظ محیط زیست، برنامه ریزی و اجرا شده است و با توجه به درصد بالای آموزش‌پذیری و تاثیرگذاری دانش‌آموزان، به عنوان قشر گسترده‌ای از جامعه کنونی، اجرای این گونه طرح‌های تشویقی - آموزشی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته