دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 10:00
هاشمی مطرح کرد؛

عدم اقناع مردم درباره حادثه پلاسکو/ اعتماد شهروندان تهرانی به سیستم‌های نظارتی ترک برداشته است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت:‌ افکار عمومی و بازماندگان نسبت به برخی از مسائل به اقناع نرسیدند و اعتماد مردم به سیستم‌های نظارت و بهره‌برداری از ساختمان‌های بلند مرتبه ترک برداشته است.
کد خبر : 253315

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالگرد حادثه تلخ پلاسکو اظهار کرد: بهمن سالگرد پلاسکو و یادآوری فاجعه‌ای تلخ برای تهران و خاطره‌ای ماندگار از رشادت‌های آتش‌نشانان بود که آن را گرامی میداریم.


وی ادامه داد: گزارش ملی از حادثه پلاسکو توسط کمیته حقیقت‌یاب ریاست جمهوری در صحن شورای شهر خوانده شد اما به نظر می‌رسد افکار عمومی آسیب دیدگان و بازماندگان نسبت به موضوع قول‌ها و تضمین‌های مربوطه عدم تکرار حوادث مشابه و همچنین بازسازی و نوسازی ساختمان پلاسکو به اقناع نرسیده باشند.


رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: احساس امنیت و اعتماد شهروندان به سیستم‌های نظارتی و بهره‌برداری از ساختمان‌های بلند و نیمه بلند ترک برداشتند که امیدواریم با برخوردهای مدیریت شهری این اعتماد جبران شود. مهم‌ترین سرمایه اعتماد عمومی مردم به نهادهای موجود در کشور است که باید آن را پاس بداریم.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دیگر موضوع جلسه امروز شورای شهر تهران عنوان کرد: امروز لایحه بودجه از سوی شهردار پایتخت در صحن شورا ارائه می‌شود این نخستین همکاری شهردار منتخب با شورای پنجم است و آن طور که شهردار مد نظر دارند در بودجه شهرداری باید شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد پایدار، شفافیت و در اولویت قرار دادن هزینه‌های مردم و مطالبات آنها باشیم که بودجه سالانه مهم‌ترین مصداق آن است.


به گفته هاشمی بودجه شهرداری تهران از حیث حجم و منابع مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتی از بودجه برخی از وزارتخانه‌ها مبلغ آن بالاتر است به همین دلیل باید انضباط مالی در شهرداری تهران رعایت شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته